GEMENGDE GEVOELENS SVM 2

19 september 2020 14:30

A (Arie) Vink

Onbekend

Zaterdag 19 september was voor SVM 2 de aftrap van de nieuwe competitie, gelijk de eerste dag stond de derby tegen Creil/Bant 2 op het programma.
Een goed voetballend team met daarnaast slimme gelouterde spelers zoals Dirk-Jan Doornbos in de gelederen, mooie mix van ervaring en jong.

SVM begon de voorbereiding met wisselende resultaten, 2x winst en 2x verlies waaronder ook tegen Creil/Bant 2.
In de beker ging het een stuk beter, 3 wedstijden op rij werden er gewonnen, uit bij SV Bolsward ((1-2), thuis tegen FC Wolvega 2 (3-2) en uit tegen Oeverzwaluwen 2 (1-2).
Het plezier en vertrouwen groeit met de week, er is beleving en er wordt hard gewerkt.

Ook SVM 2 heeft een aantal spelers in het team die hun sporen in SVM 1 hebben verdiend.
Met mannen zoals Nick vd Velde, Adnan Begovic, Jordi vd Vegte, Erwin Vrolijk en Jeroen Pipping staat er een bak met ervaring op het veld.

SVM 2 was dan ook gebrand om een goed resultaat neer te gaan zetten in Creil.
Met zomerse temperaturen werd er om 14:30 uur afgetrapt.
De beginfase was aftasten, SVM had geleerd van de oefenwedstrijd en had de organisatie in de opbouw van Creil/Bant iets anders neergezet.
En dat werkte, het middenveld was meestal niet bereikbaar waardoor de bal van links naar rechts werd geschoven en terug met vaak uiteindelijk een lange bal.

SVM speelde geduldig en loerde op zijn kansen, snel eruit in de omschakeling en zo proberen de tegenstander te verrassen.
In de 9e minuut was het al raak voor SVM, na balverovering op het middenveld counterde SVM er door de as snel uit, op aangeven van Luuk Tielbeke scoorde Stefan Voerman de 0-1.

Creil Bant kon stelde daarna er bitter weinig tegenover, het meeste gevaar kwam uit hun corners die keer op keer levensgevaarlijk waren.
SVM kreeg nog een aantal grote kansen (o.a. Luuk Tielbeke, Stefan Voerman) maar helaas geen doelpunt.
In de 45ste minuut kreeg SVM een corner tegen, deze werd goed benut waardoor de 1-1 op het scorebord kwam te staan, een bittere pil voor het team van Bert Zomerman en Jan Loosman.
Zeker ook het moment hoe de hoekschop tot stand kwam was zuur, met nog een paar minuten te spelen moet je zorgen dat je niks tegen krijgt zodat je kan rusten met een voorsprong.
Dan moet je slim zijn en als het nodig is de bal een ros naar voren geven, de spelers daar zoeken het dan maar even uit, dit gebeurde helaas niet met het doelpunt tot gevolg.

SVM gaf niet op en begon de helft goed, het had een overwicht en had in die fase een aantal grote kansen gecreëerd.
Na deze fase ging het spel meer gelijk op en waren er kansen voor beide goals, ook Creil/Bant kreeg mogelijkheden om op voorsprong te komen.
Toch bleef SVM gevaarlijker in de omschakeling waarbij de tegenstander letterlijk handen en voeten nodig hadden om de aanvallers van SVM te stoppen.

De grootste kans in de 2e helft was voor Tom Keekstra, Tom onderschepte de bal die van de linker centrale naar de recher centrale ging op randje 16, hij nam de bal aan en probeerde deze naast de keeper te schuiven, helaas was zijn schot niet zuiver genoeg.

Uiteindelijk bleef het 1-1, een uitslag waar beide teams tevreden mogen zijn.
Zeker als je weet dat de afgelopen 3 wedstrijden tegen Creil/Bant verloren gingen.
Toch ook gemengde gevoelens, op de beslissende momenten was SVM 2 er niet om de wedstrijd te beslissen in hun voordeel.
Daarnaast het verlies van spits Stefan Voerman die zijn arm uit de kom had en waarschijnlijk de komende weken niet kan spelen.
Heel zuur voor de speler zelf maar ook voor het team, Stefan was juist bezig om fitter te worden en daardoor steeds belangrijker voor het team te kunnen worden......Stefan beterschap!!

Volgende week zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen SC Rouveen 3 op het programma, aanvang 12:15 uur.