SVM zet zegereeks voort in Lemmer

CVVO 1

20 november 2021 14:30

X. Luinenburg

Sportpark De Rien
Straatweg 52
8531PZ
LEMMER

Opstelling SVM 1

SVM Marknesse heeft zaterdag de uitwedstrijd tegen CVVO uit Lemmer met 1-4 weten te winnen. Een knap resultaat omdat trainer Jan Venema verdedigend een aantal wijzigingen moest doorvoeren, i.v.m. afwezigheid en blessures van enkele spelers. Maar in het verloop van de wedstrijd bleek dit geen probleem te zijn. Verdedigend stond het weer goed voor keeper Christiaan Haagsma en net als de afgelopen weken werden er weer weinig kansen weggegeven. De gehele ploeg leverde weer veel strijd en door geconcentreerd te voetballen kwam er dit prachtige resultaat op het scorebord.

De wedstrijd was nauwelijks 5 minuten oud toen SVM al een comfortabele 0-2 voorsprong had. Een superstart van de ploeg. De thuisploeg had na twee minuten spelen al een geblesseerde speler en omdat de vervanger nog niet klaarstond had SVM een aantal minuten een man meer en daar werd optimaal van geprofeteerd. De eerste goal kwam na een lange bal naar voren van David Eertink die doorgekopt werd door Chris Berndsen. Sam van Bentem reageerde attent en kwam voor zijn man uit en tikte de bal binnen. En nauwelijks bekomen van deze schrik bij CVVO lag de tweede goal ook al snel achter de doelman. Richard de Boer zag Sam van Bentem op links doorgaan en zijn strakke voorzet werd door Chris Hospes via de onderkant lat hard binnen gewerkt.

SVM bleef na deze meevaller sterk voetballen en de thuisploeg probeerde het wel, maar SVM bleef gemakkelijk op de been. Midden eerste helft had Chris Berndsen de voorsprong nog verder uit kunnen breiden. Na weer een mooie voorzet vanaf links door Sam van Bentem werd zijn inzet net voor de doellijn geblokt door een verdediger. Het spel speelde zich nu voornamelijk af op het middenveld en CVVO drukte SVM nu toch wel ver achteruit. Christiaan Haagsma moest redding brengen met zijn voet na een inzet van CVVO na gerommel achterin bij SVM. Maar verder liet de ploeg uit Marknesse het niet komen. De rust werd dan ook gehaald met een 0-2 voorsprong.

Na rust was het te verwachten dat CVVO fanatiek uit de startblokken zou komen. In de rust was de trainer van CVVO heel duidelijk wat er aan schortte en hij verwachte meer van zijn ploeg. SVM moest dus attent beginnen aan het tweede bedrijf en dat werd ook duidelijk meegegeven door trainer Venema. Die druk kwam er inderdaad en SVM had het lastig in het eerste kwartier na rust. Uit het niets kwam de 1-2 op het bord. Er werd net buiten de zestien meter een overtreding gemaakt en spits Lars Miedema wist de vrije trap langs de muur binnen te schieten. SVM moest nu op zijn tellen passen want het was te verwachten dat CVVO nu ging doordrukken. Maar gelukkig voor SVM was het verschil al snel weer twee doelpunten. Na een snelle uitval speelde Sam van Bentem de bal door op de snelle Chris Berndsen en zijn harde en zuivere voorzet werd door Arno van der Plas binnen getikt.

Hierna had SVM het niet meer lastig en voetbalde nu gemakkelijk en creëerde nog een aantal kansen. Sam van Bentem had zijn tweede goal nog kunnen maken door na een ingooi van David Eertink de bal binnen te werken, maar een verdediger lag nog in de weg om zijn inzet te keren. Het laatste kwartier kwam Zowie Smit in het veld voor de moegestreden Chris Hospes en hij was gelijk belangrijk voor het team. De weer strek spelende Arno van der Plas legde de bal op hem af en op rechts speelde hij zich knap vrij en zijn voorzet leidde weer tot een doelpunt, 1-4 ditmaal door Chris Berndsen. Ruim 12 minuten voor tijd kwam good young Bart van Diepen nog binnen de lijnen. Bart maakte lang dienst uit van de selectie en door de afwezigheid van een aantal spelers werd hij gevraagd om nog eenmaal beschikbaar te zijn voor het 1e. Top Bart en misschien…………

CVVO werd nog een keer gevaarlijk maar de inzet belande in het zijnet naast keeper Haagsma. Hierna kreeg invaller Zowie Smit het op de heupen. Mooi om te zien dat als je ongeveer 20 minuten mag spelen je zo fanatiek speelt en zeker belangrijk bent voor het team. Zowie was door iedereen wel een doelpunt gegund, maar helaas lukte dit niet.

Eerst speelde hij zijn man op rechts uit en 1 op 1 met de keeper redde deze laatste met zijn been ten koste van een corner. Deze nam Zowie ook en zijn voorzet werd door Richard de Boer naast geschoten. Nauwelijks een paar minuten later speelde hij zich weer knap langs twee verdedigers maar weer was de keeper een sta in de weg. In blessuretijd had hij nog een goede voorzet in zijn benen die door Bart Bakker via de keeper over werd geschoten.

Dit was gelijk ook het laatste wapenfeit van deze wedstrijd en na afloop was iedereen het er wel over eens dat de 1-4 overwinning verdiend was voor SVM. Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Luinenburg uit Bolsward waren de felicitaties dan ook voor de ploeg van trainer Venema en assistent van Eerde.

Aanstaande zaterdag volgt de thuiswedstrijd tegen koploper Workum op de Punt op 14.30 uur. Een mooie graadmeter om te zien waar SVM staat en bovenin te blijven meedraaien.