SVM 1 begint seizoen met nederlaag

8464PB
SINTJOHANNESGA

Opstelling SVM 1

SVM Marknesse is het seizoen 2021-2022 begonnen met een nederlaag tegen DWP in het Friese  Sintjohannesga. De formatie van trainer Jan Venema ging hoopvol deze wedstrijd tegemoet, gesterkt door de uitslagen en het verzorgde spel in de voorbereiding. SVM moest wel een aantal geblesseerde spelers missen en trainer Venema moest tijdens de warming-up nog een wissel toepassen.

In de eerste 5 minuten kwam SVM goed in zijn spel en na een minuut spelen kon een verre uittrap van Christiaan Haagsma door Sam van Bentem net niet binnen worden gewerkt. Zijn inzet ging via een verdediger over en de corner werd door Jorn Strijk naast gekopt. In de 4e minuut stond echter al de 0-1 op het bord. De tweede corner van SVM werd door Chris Hospes strak voorgegeven en Richard de Boer kopte de bal in het doel. Een geweldige opsteker voor de ploeg uit Marknesse. De druk van SVM hield aan en er kwamen een aantal kleine kansen o.a. voor Chris Hospes en Chris Berndsen, maar zonder resultaat.

DWP leverde hiertegenover veel strijd soms met kleine overtredingen om het spel van SVM te ontregelen. Een vrije trap van Jorn Strijk werd door de keeper van DWP uit de hoek getikt. Na een half uur kwam DWP meer opzetten en werden de voorwaartsen van de thuisploeg meer voor de goal van SVM gezien. Uit het niets kwam de gelijkmaker tot stand. Na een ongelukkige overtreding van Ivo van Vilsteren in het strafschopgebied werd de bal op de stip gelegd en ingeschoten door Anton Holtrop. Hierna was SVM het mooie spel van het eerste half uur kwijt en tot aan de rust was het wat aftastend spel van beide kanten zodat de rust met 1-1 ingaat.

Direct na rust een grote kans voor DWP. Na foutief uitverdedigen bij SVM schiet de spits echter naast. Hierna neemt SVM het initiatief weer en probeert druk vooruit te zetten. Een ingooi van Mark Verwer beland via diverse schijven bij Zowie Smit die de bal aflegt naar Sam van Bentem, deze schiet de bal echter over de goal van DWP. Een aantal afstandsschoten net buiten de 16 meter worden door de verdediging geblokt en na 60 minuten komt een voorzet van Zowie Smit na een snelle aanval te scherp voor zodat de voorwaartsen net niet bij de bal kunnen.

In de 66e minuut komt DWP op voorsprong. Spits Anton Holtrop weet zicht knap vrij te spelen en uit een moeilijke hoek schiet hij de 2-1 binnen. Na deze goal neemt DWP het heft ook in handen in deze wedstrijd en heeft SVM het lastig. Een vrije trap van DWP beland op de kruising en keeper Christiaan Haagsma moet een aantal reddingen verrichten om de achterstand niet op te laten lopen.

Tussendoor wordt een voorzet van aanvoerder Jorn Strijk, welke steeds meer in de voorhoede te zien is, door invaller Arno van der Plas met de knie over de goal gewerkt.  SVM probeert de voorwaartsen te bereiken om de gelijkmaker nog te realiseren maar met enkele wissels en aflatende krachten lukt dit niet en dan zul je zien, zoals vaker gebeurt, dat de treffer aan de andere kant valt. Na een snelle uitval van achteruit bij DWP komt de bal bij Sjoerd Koopmans en hij weet zich van twee verdedigers te ontdoen en de 3-1 in te schieten.

In de laatste minuten probeert SVM nog tot een treffer te komen, echter door een aantal harde overtredingen van DWP om SVM niet dichterbij te laten komen lukt dit niet meer en na een aantal extra minuten fluit scheidsrechter A. Vellinga voor het einde.