Puntendeling bij Oudehaske - SVM

8465PN
OUDEHASKE

Opstelling SVM 1

SVM heeft zaterdag verzuimd om de drie punten mee te nemen naar Marknesse en hiermee zichzelf toch wel te kort gedaan. In de eerste helft werd vergeten om de kansen en mogelijkheden te benutten en door individuele fouten in de tweede helft kon Oudehaske op voorsprong komen. Gelukkig werd de gelijkmaker nog wel genoteerd, maar verder kwam de ploeg van trainer Jan Venema niet.

Na een indrukwekkende minuut stilte wegens het overlijden van ons erelid Wop Ernst fluit scheidsrechter A. Dijkstra voor het begin van de wedstrijd. SVM liet gelijk zijn intenties zien door aanvallend te starten en dat resulteerde in de 3e minuut al in een voorsprong. Chris Hospes vond Sam van Bentem op links en diens voorzet werd door Chris Berndsen in de korte hoek binnengetikt. Een mooi begin voor SVM. Oudehaske leunde achterover en liet SVM van achteruit rustig opbouwen. Spelers konden elkaar makkelijk vinden en er werden ook een aantal kansen gecreëerd, maar hier werd onzorgvuldig mee omgegaan. Jorn Strijk had de 0-2 op zijn hoofd, maar zijn kopbal na een corner van Sam van Bentem ging over de goal. Dezelfde Sam van Bentem schoot ook nog een keer naast de goal waar ook meer in had gezeten. Net voor rust nog een kans voor Chris Berndsen die de teruggelegde bal van Sam van Bentem tegen de keeper schoot en de corner leverde niets op. Zo brak de rust aan met een 0-1 voorsprong voor SVM waar gezien de kansen het verschil groter had kunnen en moeten zijn. Er werd door de achterhoede ook niets weggegeven, zodat SVM met een hoopvol gevoel naar de thee kon gaan.

De tweede helft begon zoals de eerste was geëindigd. SVM maakt het spel en Oudehaske wacht af en loert op een snelle uitval via de vaak scorende voorwaartsen. Oud SVM trainer Koos van de Galien van Oudehaske had zijn spelers goed meegegeven waar de krachten van SVM lagen en liet SVM voetballen. SVM kreeg weer een kans na een vrije bal van Sam van Bentem. Waar eerst Jorn Strijk de bal nog miste, kopte Chris Berndsen in de rebound de bal over. Hierna werd SVM wat slordiger en het leek wel of de Friese ploeg SVM in slaap liet sussen. Na ruim een uur voetballen kwam de eerste kans voor Oudehaske toen Dennis Speelman een schietkans had, maar deze werd geblokt en dat leverde een hoekschop op. Deze werd laag voorgegeven en gemist door keeper Christiaan Haagsma en een verdediger, waardoor het voor Wilmer Hazenberg een koud kunstje was om de bal in het lege doel te schieten. Een domper voor SVM omdat het tot dat moment nog niet in moeilijkheden was geweest.

Het goede spel van SVM wordt minder en de ploeg lijkt het midden tweede helft weg te geven. Na een corner van SVM breekt Oudehaske snel uit en wanneer de bal door een verdediger van SVM wordt gemist is het niet moeilijk voor Joran Overwijk om alleen voor Christiaan Haagsma de 2-1 te laten aantekenen. SVM moet nu veerkracht tonen om toch nog een goed resultaat mee te nemen. Een afstandsschot van de zeer ijverige Jasper Corjanus gaat net naast. SVM brengt Martin Peters en Bart Bakker nog in om wat meer stootkracht voorin te krijgen. Toch moet het achterin attent blijven om de ploeg van Oudehaske niet verder uit te laten lopen.

De gelijkmaker valt dan toch. Na een opbouw achteruit bij SVM dribbelt David Eertink op over de middenlijn en zijn goede voorzet wordt binnengekopt door de mee opgekomen Jorn Strijk. SVM geeft niet op en Jasper Corjanus zijn tweede schot van afstand gaat over de goal. Hierna blijven beide ploegen het proberen maar naar het einde toe vloeien de krachten toch wel wat weg. Ook na twee keer geel voor een speler van Oudehaske kan SVM de man meer situatie niet uitspelen. Net voor tijd heeft Chris Berndsen na een corner van Chris Hospes nog twee schiet mogelijkheden, maar deze worden beide gekeerd en na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Andries Dijkstra heerst er toch wel wat teleurstelling bij SVM dat de kansen niet werden benut en de ploeg uit Oudehaske is blij met een punt in hun strijd onderaan de ranglijst. Zaterdag 7 mei de volgende wedstrijd alweer. Dan hopen we op een goed gevuld sportpark de Punt als onze vrienden van Tonego uit Luttelgeest op bezoek komen voor de te spelen polderderby. Een mooie affiche, aanvang zoals gebruikelijk bij onze thuiswedstrijden 14.30 uur.