SVM in tweede helft langs Willemsoord

Willemsoord 1

9 oktober 2021 14:30

J Kingma

Sportpark De Boschkamp
Paasloregel 3 A
8338ST
WILLEMSOORD

Opstelling SVM 1

SVM heeft afgelopen zaterdag de tweede driepunter van dit seizoen behaald. In en tegen Willemsoord werd het 2-4 na een wedstrijd met aardig wat kansen en ook vrij veel fouten waarbij zomaar twee tegengoals werden weggegeven.

Na twee minuten spelen hadden beide ploegen al kunnen scoren. Na de aftrap van deze wedstrijd was er een misverstand tussen Richard Bijsterveld en keeper Christiaan Haagsma, maar laatstgenoemde kon de spits van Willemsoord gelukkig van scoren afhouden en de daar op volgende aanval van SVM leverde een schot op van Sam van Bentem die hard op de lat terecht kwam. Het spel golfde in het begin op en neer, maar gaandeweg werd duidelijk dat SVM voetballend beter was, maar wel op moest passen voor de vechtlust van de thuisclub.

Na een kwartier was er nog een kans voor Willemsoord door half ingrijpen achterin bij SVM, maar de bal werd voorlangs geschoten. Hierna werd SVM aanvallend sterker. Een voorzet van Mark Verwer werd door Richard de Boer naast gekopt en een minuut later was er weer een mooie aanval over rechts via Mark Verwer, deze zag Richard de Boer vrij staan en zijn pass op Chris Hospes werd door Chris tegen de keeper aangeschoten. Een minuut later was het wel raak. Na een corner van Sam van Bentem werd diens voorzet niet goed weggewerkt door de verdedigers van Willemsoord, waardoor Arno van der Plas kon binnenwerken met zijn hak. Gelijk na de aftrap stond de gelijkmaker al genoteerd. Door een misser achterin bij SVM werd de voorzet van de thuisploeg in tweede instantie ingeschoten en was het alweer snel 1-1.

SVM verwerkte deze tegenslag goed en bleef elkaar zoeken met mooie aanvallen en na ruim een half uur stond de uitploeg weer op voorsprong. Na goed doorzetten van Arjan Wolters zet deze Chris Berndsen aan het werk op links, zijn voorzet komt bij Chris Hospes en hij weet zich knap vrij te spelen en SVM weer aan de leiding te zetten. Maar ook deze keer is het al snel weer gelijk. Een cornerbal wordt door Christiaan Haagsma gemist, waarbij hij licht werd gehinderd wat de scheidsrechter niet hinderlijk vond, en de spits van Willemsoord kon de bal makkelijk binnenwerken. Hiermee gaat de rust in met 2-2, waarbij SVM zichzelf te kort doet door niet met een voorsprong te gaan rusten.

Gelukkig voor SVM viel de derde voorsprong al snel na rust. Na een snelle aanval van achteruit zet Jorn Strijk Chris Hospes aan het werk en deze speelt zijn man uit om daarna hard en laag zijn 2e goal van deze middag binnen te schieten. Een hoopvol begin van de tweede helft. SVM creëert hierna ook een aantal kansen, maar Chris Berndsen kan twee keer alleen voor de keeper de bal niet binnen werken. Hierna gaat het tempo iets naar beneden wat wel prettig is voor Willemsoord omdat duidelijk was dat de krachten wat afnamen bij de groen witten.  Willemsoord wordt nu ook wat aanvallender om te proberen voor de 3e keer gelijk te maken. Maar SVM blijft attent. Richard de Boer zet Chris Berndsen nogmaals vrij voor de keeper maar deze redt weer met zijn benen.

Een kwartier voor tijd wordt Willemsoord nog een keer gevaarlijk. Over links wordt een aanval opgezet waarbij de inzet van de voorwaartse tegen de paal beland en SVM goed wegkomt. SVM laat zich wat terugdringen maar geeft niet veel meer weg. Willemsoord gooit er nog wel strijd in en heeft een aantal kleine overtredingen nodig om het spel van SVM te ontregelen. In de 80e minuut komt aan alle onzekerheden een eind als Chris Berndsen toch zijn gebruikelijke doelpunt maakt en de 2-4 aan laat tekenen. Na een corner van de zeer ijverige Chris Hospes wordt deze goed ingekopt door Mark Verwer, maar van de lijn gehaald. Rand 16 staat Chris te wachten om de rebound hard en hoog in de touwen te werken. Dezelfde Chris Berndsen had de voorsprong nog uit kunnen breiden, maar weer 1 op 1 met de keeper van Willemsoord komt deze als overwinnaar uit de strijd.

De laatste minuten speelt SVM de wedstrijd uit en is Willemsoord niet bij machte om nog gevaar te stichten en zo worden de drie punten meegenomen naar huis.

Noemenswaardig is nog wel dat vijf minuten voor het einde de pas 16 jarige Yoeri van Eerde zijn debuut mag maken en zo zijn eerste minuten speelt in het eerste. Een mooi moment voor hem en zijn vader Henri (assistent trainer ) en hopelijk is dit een voorbode voor de toekomst voor Yoeri, om nog vaker deel te mogen uitmaken voor het vlaggenschip van SVM.

Volgende week zaterdag (16 oktober) spelen de mannen van trainer Jan Venema thuis tegen SDS.