Hattrick Chris Berndsen bezorgt SVM de overwinning

28 mei 2022 14:30

J.K. Wiersema

Opstelling

De laatste thuiswedstrijd in de competitie heeft SVM weer drie punten opgeleverd. Tegen DWP uit Sintjohannesga bezorgde Chris Berndsen met drie goals de mannen van trainer Jan Venema de overwinning. Weer moest er in de basis van SVM worden geschoven door de blessures van een vijftal spelers en de afwezigheid van een kersverse vader, maar dat weerhield SVM er niet van om een goede partij op de mat te leggen. Daardoor zaten er ook weer drie jeugdspelers op de bank die in de tweede helft ook speeltijd kregen.

De aanvangsfase was van beide kanten nog wat aftasten, maar gaandeweg de eerste helft nam SVM toch wel het heft in handen en had het beste van het spel. De eerste mogelijkheid was voor Zowie Smit die na een ingooi van Bart van Diepen zich vrij draait en de bal hard in de handen van de keeper doet belanden. Nauwelijks twee minuten later had DWP ook zomaar de openingstreffer kunnen maken. Na een lange bal van achteruit werd de achterhoede van SVM eruit gelopen en de spits van DWP schiet vrijstaand voor keeper Christiaan Haagsma in zijn handen. Een teken dat de achterhoede van SVM wel attent moet blijven wat in het restant van de wedstrijd ook wel gebeurde. Hierna speelde SVM zijn favoriete spel, kon de vrije man vinden en de voorwaartsen aan het werk zetten. De mee opgekomen Jasper Corjanus kreeg nog een grote kans. Op rand zestien werd hij aangespeeld, maar zijn schot met links wordt door de keeper van DWP gekeerd. Gelijk hierna weer een mogelijkheid voor DWP, maar de kopbal vlak voor keeper Haagsma gaat naast de goal. Einde eerste helft komt SVM dan toch op voorsprong. Na een corner voor DWP stompt Christiaan Haagsma de bal weg welke voor de voeten van Martin Peters beland. Zijn lange pass over het hele veld wordt door Chris Berndsen goed meegenomen en op snelheid naar de goal toe schiet hij de 1-0 langs de keeper binnen. Een snelle omschakeling van achteruit.

Hierna wordt de licht geblesseerde David Eertink op rechtsachter vervangen door Jordi van de Vegte. DWP is nauwelijks van deze achterstand bekomen als SVM de 2-0 al laat aantekenen kort voor rust. Op het middenveld wordt de bal veroverd door Jasper Corjanus. Hij ziet Richard de Boer vrij staan en deze schuift de bal door naar de weer vrijstaande Chris Berndsen die hier wel raad mee weet en de bal langs de keeper binnenschiet. Zo gaan beide ploegen rusten met een 2-0 voorsprong voor de Marknessenaren.

In de rust worden Bart van Diepen en Zowie Smit vervangen door de jeugdspelers Marc de Jong en Yoeri van Eerde. Een beloning voor deze beide spelers die de laatste wedstrijden vaak meegaan en op de bank plaats mogen nemen en nu van trainer Venema de kans krijgen om een helft in het 1e te spelen. Beide spelers doen dit naar tevredenheid en vullen hun taken goed uit. Op rechts wordt Yoeri gelijk aan het werk gezet en hij speelt de bal in de voeten van Chris Hospes. Zijn voorzet wordt door Chris Berndsen over de goal getikt. Ook Richard de Boer krijgt een kans als hij voor de keeper de bal half raakt en deze in de handen van de keeper ziet belanden. SVM heeft het meeste balbezit en dwingt DWP achteruit. Na een uur volmaakt Chris Berndsen zijn hattrick. Chris Hospes speelt de bal op rechts door op Yoeri van Eerde. De keeper van DWP gaat een duel aan met Yoeri maar mist de bal. Yoeri zet goed door en doet de bal voor de goal belanden waar Chris Berndsen klaar staat om de bal met de borst binnen te werken. De wedstrijd is hiermee gespeeld. DWP is niet bij machte om het SVM echt lastig te maken. Wel vergeet SVM te blijven voetballen, er worden kleine foutjes gemaakt. Chris Berndsen krijgt nog een publiekswissel na zijn drie goals en zo mag Olivier Schwab zijn rentree in de hoofdmacht van SVM maken. Een mooi moment voor hem en ook voor SVM om te zien dat er zeker in de jeugd goede voetballers rondlopen wat een goed perspectief biedt voor SVM. Invaller Yoeri van Eerde krijgt ook nog een mogelijkheid als hij na een ingooi van Martin Peters de bal krijgt van Richard de Boer, maar zijn inzet gaat net naast het doel.

Net voor tijd komt er toch nog een treffer voor DWP. Het spel bij SVM wordt wat onnauwkeuriger en als de achterhoede de bal niet weg kan werken kan Age Ellert van der Velde de bal langs keeper Christiaan Haagsma schieten en de 3-1 op het bord brengen. Verder laat SVM het niet komen. De wedstrijd wordt rustig uitgespeeld en na het laatste fluitsignaal van de prima leidende scheidsrechter Jasper Wiersema uit Grootegast kan SVM eerst de kleedkamer en daarna de kantine opzoeken om de overwinning te vieren.

Zaterdag 4 juni is de uitwedstrijd tegen Makkum. Naar deze wedstrijd toe zal er een bus rijden. Supporters die mee willen zijn welkom, er zal een aanmeldformulier op de website verschijnen dus houd de social media kanalen in de gaten. Vertrekken rond 12.00 uur van de Punt. Aanvang van de wedstrijd is weer om 14.30 uur.