SVM verliest van Workum

27 november 2021 14:30

H.A. Venekamp

Opstelling

SVM heeft zaterdag verloren van een beter Workum. Graag had de ploeg uit Marknesse de aansluiting willen behouden bij de topploegen uit deze klasse, maar dit zat er eigenlijk geen moment in en aan het eind van de wedstrijd nam de Friese ploeg een 0-3 overwinning mee naar huis.

Trainer Jan Venema, die in het verleden ook werkzaam was bij Workum, had zijn spelers in de wedstrijdbespreking gewezen op de kracht en het favoriete spel van de uitploeg en SVM was dus gewaarschuwd. De thuisploeg probeerde ook zijn eigen spel te spelen, maar over de volle 90 minuten werden er weinig kansen bijeen gespeeld wat in andere wedstrijden wel lukte.

De eerste mogelijkheid was nog voor SVM. Na een snelle uitval kon de voorzet door Arno van der Plas net niet worden aangetikt en ging de bal voorlangs. Hierna nam Workum het heft in handen en maakte het SVM lastig om in zijn spel te komen. Er werd vroeg gestoord in de opbouw van SVM en bij ieder duel waren er vaak twee spelers van Workum die het duel aangingen en de bal snel weer veroverden. Na eerst nog een waarschuwingsschot welke in handen van keeper Christiaan Haagsma belande kwam Workum na een kleine 20 minuten op voorsprong. Scheidsrechter Venekamp legde de bal terecht op de stip na een overtreding van verdediger Richard Bijsterveld in het zestien meter gebied. De bal werd feilloos binnengeschoten door Reindert Miedema.

SVM had het lastig met deze tegenstander, er werden veel duels verloren op het middenveld en er was geen aanspeelpunt te vinden, waardoor de lange bal geregeld gespeeld werd. Workum was gevaarlijker zonder tot echte kansen te komen. Een aantal schoten van afstand waren een prooi voor Christiaan Haagsma. De laatste 10 minuten voor rust kwam SVM wat beter in de wedstrijd en net voor rust kreeg SVM zijn grootste kans van deze wedstrijd. Op rechts ging Chris Berndsen goed door, zijn voorzet op Chris Hospes werd helaas voor SVM  door laatstgenoemde naast geschoten. Het zou een mooie opsteker zijn geweest zo net voor rust, maar deze ging in met een 0-1 voorsprong voor Workum.

Vrij snel na rust was de hoop van SVM om zich in de wedstrijd te spelen al snel vervlogen. Na eerst nog een doelpunt afgekeurd te zien hebben kwam Workum op 0-2. Een pass vanuit het middenveld kwam bij de snelle Niels de Jong terecht en alleen voor keeper Haagsma schoot hij de 0-2 tegen de touwen. Trainer Venema probeerde met een aantal wissels nog wat te veranderen in het spelbeeld, maar Workum bleef dreigender. Het spel speelde zich grotendeels af op het middenveld. De ploeg uit Workum had ook wat meer mogelijkheden maar keeper Haagsma bleef op de been na een aantal schoten van afstand. Het was zaak voor SVM om tegen te houden en de score niet verder op te laten lopen. SVM kon zelf geen potten meer breken en de wedstrijd kabbelde naar het eindsignaal. Maar net voor tijd toch nog de 0-3 voor Workum. Na een snelle uitval werkte Ruben Ybema de eindstand binnen.

Een terechte overwinning voor Workum. SVM had deze wedstrijd geen vat op het spel en dat is ook geen schande tegen deze goede ploeg. De volgende wedstrijd begint gewoon weer met 0-0 en kan SVM weer laten zien wat ze kunnen. Echter door de corona beslissingen is het nog de vraag wanneer de eerstvolgende wedstrijd gespeeld gaat worden.