SVM 1 BEGINT HET SEIZOEN MET EEN GELIJKSPEL

19 september 2020 14:30

F. (Feije) van der Wal

Onbekend

SVM is het nieuwe seizoen begonnen met een gelijkspel in Koudum tegen Oeverzwaluwen.
De formatie van trainer Martin de Jong had de voorbereiding afgesloten met wisselende resultaten en zag uit naar de eerste competitiewedstrijd in dit nieuwe seizoen.
De eerste helft was van beide zijden niet goed. Het spel golfde wel op en neer, maar echt uitgespeelde kansen en mogelijkheden waren er haast niet.

Keeper Christiaan Haagsma moest in het begin wel gelijk handelend optreden bij een gevaarlijke aanval van de thuisploeg. In tweede instantie wist Ivo van Vilsteren de bal weg te werken.
In de 26e minuut kwam Oeverzwaluwen toch op voorsprong. Robin de Boer mocht vanaf de middenlijn opstomen naar rand 16 meter. De spelers van SVM grepen niet in en zijn schot was te machtig voor keeper Haagsma zodat de 1-0 op het bord kwam. SVM kon daar weinig tegenover zetten. Wel kreeg het een aantal vrije trappen op gevaarlijke plaatsen, maar deze troffen geen doel.

De tweede helft gaf een ander SVM te zien. Er werd gestreden en geprobeerd om de gelijkmaker snel te maken. Na een kwartier in de tweede helft gebeurde dit ook. Na sterk spel van Sam van Bentem en Zowie Smit kwam de bal bij de instormende Richard de Boer en via de paal ging zijn schot binnen, 1-1.

SVM was nu sterker en aanvallender en was duidelijk niet tevreden met deze tussenstand .
Na eerst nog een kans voor Oeverzwaluwen welke keeper Haagsma katachtig uit zijn doel werkte, kreeg SVM in het laatste deel van deze wedstrijd meerdere kansen.

In de 76e minuut werd een doelpunt van Chris Berndsen afgekeurd. De scheidsrechter vond dat Berndsen de keeper eerst aanviel voordat hij de bal over de lijn werkte. Vlak daarop een mooie aanval, waarbij Chris Berndsen op snelheid naar de goal rende. De goed keepende goalie van Oeverzwaluwen redde goed en in tweede instantie schiet invaller Arjan Wolters de bal naast de goal. Nauwelijks 1 minuut later komt dezelfde Berndsen weer vrij voor de keeper, maar zijn voorzet op Martin Peters kan door laatstgenoemde niet benut worden.

Net voor tijd beland een voorzet van Bart Bakker op de binnenkant van de paal en de rebound kan niet ingeschoten worden door Chris Berndsen, de bal stuitert over de goal.
Het laatste wapenfeit van deze wedstrijd is weer een inzet van Bart Bakker welke knap tot corner wordt verwerkt door de keeper van de thuisploeg.

Hierna fluit scheidsrechter F. van der Wal voor de laatste maal en delen beide ploegen de punten.
Het spelbeeld van de tweede helft was hoopvol, waarin meerdere kansen werden gerealiseerd zonder resultaat.
Zaterdag de 26e september speelt SVM zijn eerste thuiswedstrijd van dit prille seizoen tegen vv Sneek Wit/Zwart, aanvang is 14.30 uur op sportpark de Punt.

Opstelling SVM:

Scoreverloop: