CVVO en SVM komen niet tot scoren

CVVO 1

8 oktober 2022 14:30

K. Krijgsheld

Sportpark De Rien
Straatweg 52
8531PZ
LEMMER

Opstelling SVM 1

De tweede competitiewedstrijd van SVM in Lemmer tegen CVVO is in een gelijkspel geëindigd. In een niet al te hoogstaande wedstrijd werden de punten aan het eind gedeeld. Hier was SVM het meest teleurgesteld over, want als de kansen en mogelijkheden waren benut hadden de Marknessenaren zeker drie punten mee moeten nemen, maar helaas gebeurde dat niet.

Trainer Jan Venema moest weer een aantal spelers missen door blessures en omdat in de warming up Martin Peters ook nog afhaakte zaten er vier JO19 spelers op de reservebank. De eerste 10 minuten werd CVVO overlopen door SVM en als de kansen waren benut had er een andere eindstand op het bord gestaan. In de eerste minuut verscheen Chris Berndsen al alleen voor de keeper door op links snel naar de goal te stormen, maar de keeper van CVVO bleef rustig kijken naar de bal en wist deze te keren. Nauwelijks twee minuten later ging Chris weer op de goal af, maar helaas speelde hij de bal te ver voor zich uit en kon de keeper ingrijpen. En weer drie minuten later schoot Zowie Smit na een mooie aanval op de handen van de keeper en de rebound werd door Richard de Boer overgewerkt.

Een hoopvol begin waarin SVM zichzelf niet beloonde met een voorsprong, maar hierna werd het toch een gelijk opgaande wedstrijd. CVVO kwam beter in de wedstrijd en SVM werd wat slordiger. Gevaar was er nauwelijks voor beide doelen en het spel werd grotendeels op het middenveld gespeeld. Na een goed half uur werd SVM weer gevaarlijk. Een lange bal van Jorn Strijk beland op links bij Richard de Boer en zijn voorzet werd door Zowie Smit in de handen van de keeper gespeeld. Net voor rust komt de eerste mogelijkheid voor de thuisploeg. Een vrije trap wordt door keeper Christiaan Haagsma naar de zijkant gewerkt en verder komt hier geen gevaar uit. De ruststand wordt hierdoor bereikt met 0-0 wat gezien het beginspel van SVM niet nodig was geweest.

Na rust eerst nog hetzelfde spelbeeld. SVM speelt wat onrustig en is niet brutaal genoeg. CVVO zet meer druk op de goal van SVM en daardoor wordt het lastig om in het eigen spel terug te keren. Hierdoor ziet trainer Jan Venema zich ook genoodzaakt om de eerste wissels te doen. Derk Buikema en Yoeri ven Eerde komen voorin te spelen om het heft weer in handen te krijgen en gaandeweg de wedstrijd wordt SVM ook weer gevaarlijker, maar moet het wel waken voor de uitvallen van CVVO om niet tegen een tegendoelpunt aan te lopen. Na ruim 60 minuten eindelijk weer een gevaarlijke aanval van SVM. Een lange pass van Richard Bijsterveld komt bij Yoeri van Eerde en zijn voorzet wordt door Derk Buikema terug gekopt op Chris Berndsen. Helaas kopt Chris de bal naast de goal. SVM blijft nu meer de aanval zoeken en wil voor de drie punten gaan. Chris Berndsen krijgt weer een mogelijkheid, nadat Yoeri van Eerde de bal voorbij de keeper van CVVO werkt komt de bal bij Berndsen maar schiet hij tegen een speler van CVVO op. SVM blijft druk zetten en krijgt mogelijkheden. Marc de Jong komt ook nog binnen de lijnen en 10 minuten voor tijd maakt Robbin Schuurman zijn rentree in het eerste ten koste van Josse van den Berg. Een teken dat er jeugdspelers aan de deur kloppen bij het eerste van SVM. Trainer Jan Venema durft het aan om al deze jonge spelers een kans te geven en dat is hoopvol voor de toekomst.

Omdat beide ploegen toch geen genoegen willen nemen met een puntendeling is het de laatste tien minuten vechtvoetbal. De ploeg welke toch nog scoort zou wel eens de drie punten kunnen binnenhalen. Net voor het eindsignaal maakt Jorn Strijk volgens de scheidsrechter een overtreding rand zestien ten koste van een gele kaart. De vrije bal wordt over de goal van keeper Christiaan Haagsma geschoten. Hierna neemt SVM het spel weer over en Marc de Jong had zichzelf en SVM nog kunnen belonen met een treffer. Tot tweemaal toe krijgt hij een schietkans vanaf rand zestienmeter. Het eerste schot beland in de handen van de keeper en de tweede gaat over de goal. De laatste kans is voor Yoeri van Eerde die op rechts doorgaat naar de goal en de bal voorlangs en naast de goal schiet. Het mocht niet zo zijn dat de Marknessenaren toch nog de winst naar zich toetrokken.

Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter K. Krijgsheld beseffen de spelers van SVM dat er toch wel meer in had gezeten dan dat ene punt. Maar positief is wel dat de jongens tot het einde door bleven vechten voor een goed resultaat. Aanstaande zaterdag treedt SVM aan tegen Deinum. Een onbekende tegenstander welke voor het eerst in deze klasse actief is. De wedstrijd tegen deze Friese ploeg begint zoals gewoonlijk weer om 14.30 uur op de Punt.