SVM geeft niet thuis tegen DWP

DWP 1

10 december 2022 14:30

X. Luinenburg

Sportpark de Grie
De Grie 30
8464PB
SINTJOHANNESGA

Opstelling SVM 1

SVM heeft zijn laatste competitiewedstrijd van dit jaar niet winnend af kunnen sluiten. Tegen DWP was de ploeg uit Marknesse niet bij machte om de fysieke strijd met de thuisploeg aan te gaan en daardoor stond er aan het eind een vrij kansloze en ruime nederlaag op het scorebord. DWP maakte vanaf het begin duidelijk dat het voor SVM lastig zou worden. De opbouw vroeg storen en veel irritante overtredingen maken ten koste van gele kaarten was het strijdplan van DWP en helaas kon SVM hier niet veel tegenover zetten.

Met dezelfde basis elf als vorige week begon SVM aan de wedstrijd. De eerste 10 minuten moest keeper Jeroen Pipping al meerdere malen handelend optreden en aan het werk gezet worden om zijn doel schoon te houden en SVM had het lastig. Zo belande een corner van DWP op de deklat zonder verder gevaar. SVM probeerde onder de druk van de Friezen uit te komen en kwam ook geregeld tot aanvallen toe zonder dat het gevaarlijk werd. De eerste mogelijkheid werd door de verdediging van DWP om zeep geholpen ten koste van een gele kaart. Arno van der Plas zette Chris Berndsen vrij richting goal maar werd onderweg vastgehouden zodat de scoringskans weg was. Kort hierna een vrije trap van Arjan Wolters die op het hoofd van Jorn Strijk terechtkwam, maar zijn inzet was te zacht om de keeper te verschalken.

Na ruim een half uur spelen komt de thuisploeg op voorsprong. Geschutter achterin waarbij de bal niet goed wordt teruggelegd zet Age van der Velde vrij voor Jeroen Pipping. Hij probeert nog door snel uit te komen hem het scoren te beletten, maar de spits is eerder bij de bal om de 1-0 te maken. Onnodig en SVM moet weer proberen om in de wedstrijd te komen. Net voor rust legt Chris Hospes de bal terug op Arjan Wolters maar zijn schot beland in de handen van de keeper. Ook DWP krijgt nog een kans als een van der voorwaartsen vrij voor Jeroen Pipping opduikt maar Jeroen weet de inzet te pareren. In de rust kunnen de spelers elkaar vertellen wat er niet goed gaat en wat beter moet en trainer Jan Venema probeert de jongens weer op scherp te krijgen.

De tweede helft levert eerst nog een schietkans op voor Martin Peters die naast gaat. De eerste mogelijkheid in deze helft voor DWP is gelijk raak. Na weer een lange bal van achteruit wordt deze aangenomen door Anton Holtrop. Hij speelt het centrale duo van SVM knap uit en zijn harde schot is onhoudbaar voor Jeroen Pipping. SVM moet nu wel uit een ander vaatje gaan tappen, maar het lijkt erop dat het deze middag niet wil lukken in Sintjohannesga. Trainer Venema wisselt aanvallend door een verdediger op te offeren en Bart Bakker die zijn eerste minuten van dit seizoen maakt en Richard de Boer in te brengen. Echter de kansen blijven voor DWP. Tekenend is wel de 3-0 die na 70 minuten gemaakt wordt. SVM krijgt een corner te nemen die uitverdedigd wordt en via een snelle uitbraak kom de bal bij Erwin Roffel die hier wel raad mee weet. SVM weet nu dat het een kansloze wedstrijd speelt. De thuisploeg blijft er kort op zitten en laat SVM niet voetballen. Chris Berndsen probeert het nog met een afstandsschot maar deze gaat net naast. DWP blijft gevaarlijker en krijgt diverse hoekschoppen te nemen die gevaarlijk voorkomen maar geen resultaat hebben. Het is voor SVM tegenhouden maar toch weet DWP de 4-0 te maken. Anton Holtrop draait zich rand zestien meter vrij en zijn schot met links gaat onhoudbaar voor Jeroen Pipping in de kruising. Bart Bakker had de hatelijke nul nog van het scorebord kunnen halen maar een voorzet van Chris Berndsen kopt hij geheel vrijstaand voor de goal naast.

Er viel deze middag niets te halen voor SVM. Jammer want het had de laatste weken door de overwinningen de aansluiting met boven weer gevonden. De jongens kunnen nu, na nog wat trainingen en een oefenwedstrijd, gaan genieten van een paar weken rust en de motor weer opladen voor de tweede competitiehelft. Bij deze wil ik onze trouwe supporters bedanken voor hun steun bij onze wedstrijden. Dat wordt zeker gewaardeerd door de jongens en de staf. Bij deze ook voor iedereen goede, fijne kerstdagen en jaarwisseling en tot in het nieuwe jaar.