3 februari 2021 21:45

Alhoewel het nieuwe jaar inmiddels ruim een maand oud is, blikken we nog even terug op het jaar 2020.

Aan het begin van vorig jaar konden we niet vermoeden wat ons te wachten stond. Nu geldt dat voor elk jaar, maar dat we nauwelijks aan voetballen toe zouden komen, had niemand van ons verwacht.

Door corona hebben we elkaar veel minder gezien en minder gesproken. De regels van anderhalve meter afstand en het dragen van mondkapjes daar moesten we allemaal aan wennen. Toch is het ons gelukt om elkaar niet uit het oog te verliezen ondanks dat we elkaar veel minder zagen en spraken. Dat laatste geldt in mindere mate voor onze vrijwilligers . Er blijven altijd klussen te doen op de Punt en ondanks de beperkingen, hebben we nooit tevergeefs een beroep op hen gedaan. Mede door hen is het ook dit jaar gelukt dat alle zaken die zijn aangepakt prima en zonder problemen zijn verlopen. Onze hartelijke dank daarvoor. Wij waarderen dit enorm!

Toekomst.

Het nieuwe jaar is inmiddels een maand oud en het is hoog tijd dat we iets van ons laten horen. Want stilgezeten hebben we allerminst. De bestuursvergaderingen gaan gewoon door. Digitaal wel te verstaan en dus coronaproof. Zoals bekend zal zijn, wordt het selectieteam tijdens het seizoen 2021/2022 getraind door Jan Venema.

Energievoorziening en andere zaken.

Het bestuur onderzoekt, in samenwerking met SVM algemeen en de Stichting, op welke wijze zij de energievoorziening van De Punt duurzamer kan maken. Achter de schermen is inmiddels advies ingewonnen en maakt een installateur een plan hiervoor. Als er meer nieuws over is, hoor je dat van ons. Jaarlijks zijn we gewend om de teams in te delen. De jeugd is een jaartje ouder geworden en maakt soms de overstap naar een ander team. De samenwerking met Tonego is ter tafel gekomen. Je ziet en valt heel wat te regelen om de vereniging draaiende te houden.

SVM doet elk jaar mee met NL doet. Als de actie dit jaar door kan gaan, hoopt zij ook mee te kunnen doen. Een exacte datum is nog niet bekend. De dag is in ieder geval verplaatst naar april/mei van dit jaar. Zodra de exacte datum bekend is, hoor je dat.

Jammer genoeg hebben er enkele vernielingen aan de buitentafels plaatsgevonden. Samen met de wijkagent is dit opgelost. De betreffende jeugd heeft de tafels geschuurd en de rommel opgeruimd. De borden van het hoofdveld zijn door hen gewassen.

Verder kijken we vol verwachting uit dat de genomen maatregelen snel versoepeld kunnen worden en dat de avondklok tot het verleden behoort. Dan kan er eindelijk volop getraind en gespeeld worden en kunnen we elkaar weer als vanouds ontmoeten op het mooie sportveld.