Grote opkomst SVM voetbalfestival

2 april 2021 22:15

Grote opkomst SVM voetbalfestival

Grote opkomst tijdens “volg je voeten voetbalfestival”

Goede Vrijdag 2 april had SVM niet te klagen over de opkomst bij het voetbalfestival dat was georganiseerd in samenwerking met de KNVB en Tribe Sports. Twee jaar geleden is de KNVB begonnen om meer meiden te betrekken bij het voetbal. Inmiddels kennen we allemaal onze oranjeleeuwinnen.

Vanaf vorig jaar juni is er nieuw leven ingeblazen met het oog op het komende Europese Kampioenschap en gaat de KNVB langs de amateurclubs. Nu er in coronatijd geen wedstrijden meer plaatsvinden proberen ze op deze manier de clubs te helpen. Er wordt wel getraind maar nu er geen wedstrijden zijn, is deze middag een welkome afwisseling. Op deze manier wordt de voetbalsport geheel anders beleefd. En het plezier straalde van de gezichten.

Het is de eerste keer dat SVM dit festival organiseert. Denny Mater, coördinator bij de KNVB, vertelt dat er maximaal 130 deelnemers kunnen meedoen. Dat aantal komt alleen voor bij grote amateurclubs. Hij was blij verrast dat bij een relatief kleine club, dat SVM landelijk gezien toch is, er zoveel deelname was. Maar liefst 106 jongens en meisjes hadden zich aangemeld. Mater vond dit geweldig!

De temperatuur was aan de frisse kant maar daar merkte je niets van. Het plezier straalde ervan af bij de jeugd. Zo was er voor de allerkleinsten tot zeven jaar kleutervoetbal georganiseerd. Een balletje trappen om pilonnen heen was niet altijd gemakkelijk, maar inzet toonden de “kabouters”wel. Van het luchtkussen dat speciaal voor hen was geplaatst, werd ook gretig gebruik gemaakt.

Voor de jeugd vanaf zeven jaar waren op het hoofdveld allerlei spellen uitgezet. Zo konden ze onder andere hun energie kwijt bij de smartgoals, interactieve pionnen, vrije trappen nemen (kan ook op de playstation) op een een gatendoek de ballen afvuren. Natuurlijk ontbrak de panna niet.

Jammer genoeg  mocht er geen publiek aanwezig zijn zodat de nodige aanmoedigingen ontbraken. Maar in de onderstaande link kunnen ouders, opa's en oma's, buren en vriendjes en vriendinnetjes bekijken hoe gezellig de jeugd het heeft gehad.

De vrijwilligers van SVM en de organisatiecommisie, bestaande uit Franklin Thole, Anne Wiebren de Jong, Annemieke Wagenaar en Jelmar Halma kunnen terugkijken op een geslaagde middag die wellicht voor herhaling vatbaar is.

Het bestuur bedankt tevens de Vrienden van SVM en de Supportersvereniging voor het feit dat zij deze middag mede mogelijk hebben gemaakt. Ook een woord van dank voor de fotograaf en de E.H.B.O.