Goede belangstelling tijdens de trainersavond

21 april 2022 17:45

Vrijdagavond 8 april was er een trainersavond waarvoor veel belangstelling was.

Op initaitief van Jan Venema en Jean-Paul Schwab was er afgelopen vrijdagavond 8 april een trainersavond. Jan is de hoofdtrainer van het eerste efltal van SVM, Jean Paul is trainer van JO17-1.
Voor zo'n vijftien trainers gaf Jan deze avond uitleg over zijn keuze voor SVM en zijn ervaring tot nu toe. Interessant was zijn uitleg over zijn keuze voor SVM en zijn ervaringen tot nu toe.  Het blijkt dat zijn voetbalvisie prima aansluit bij de club. Met die visie als basis dient het als  een goede ondersteuning voor de invullingen van zijn trainingen.

Zoals je op de foto kunt zien, werd er door middel van een zestal flipovers, diverse onderwerpen besproken. Het ging onder andere over de opbouw van het seizoen, spelopvatting over de aanval/ een passende verdediging maar ook de omschakeling in het spel is van grote betekenis. Het waren allemaal prachtige onderwerpen die tot interessante gesprekken leidden.

En wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Een gezegde die we allemaal kennen maar eentje die zeker voor de voetbal geldt. Hoe creeer je extra uitdagingen bij de jeugd: varieer in posities om zo te kunnen zien waar de kwaliteiten van de betreffende jeugdspeler ligt. Het is belangrijk dat de jeugd zich thuis voelt bij de club en plezier heeft: niet alleen tijdens de wedstrijden maar ook bij de trainingen.

De aanwezigen waren het er allen over eens dat het een mooi initiatief was en dat ze genoeg informatie en ideeën hebben gekregen die ook toegepast kunnen worden wanneer zij hun teams weer trainen.