ERELID WOP ERNST OVERLEDEN

25 april 2022 19:15

Vandaag ontvingen wij het trieste bericht dat afgelopen zondag toch vrij onverwachts club-icoon Wop Ernst is overleden.
Woppie zoals zovelen van ons hem kenden, sukkelde de laatste tijd al met zijn gezondheid

Wop een SVM'er in hart en nieren heeft veel voor SVM betekend.
Zijn hele leven was Wop op het voetbalveld te vinden.
Ontelbare trainingen en wedstrijden heeft hij dan ook bezocht.
Zijn mening stak hij niet onder stoelen of banken.
Wop had een uitgesproken mening over het voetbal, zijn visie wilde hij dan ook graag met je delen.
Met vragen of voetbal aangelegenheden kon je dan ook altijd bij hem terecht.

Wie kent niet de mooie verhalen van vroeger, Wop die op vrijdagavond in de kroeg ging kijken of zijn spelers ook aanwezig waren.

Kwam je op een koude dag op de training en je had je trainingsjas niet bij je dan had je grote kans dat je zaterdag wissel stond.

Wop heeft van zijn 14de tot zijn 38ste in SVM 1 gespeeld.
Dit met twee onderbrekingen, de ene vanwege de militaire dienst.
Daarnaast heeft hij één seizoen bij Go Ahead Eagles gespeeld, door heimwee na klein seizoen weer terug gekeerd op het oude nest.

Tijdens zijn voetbaljaren bij SVM heeft Wop ooit een trofee ontvangen voor het spelen van zijn 600ste wedstrijd voor de club.
DIt was niet zijn laatste, het uiteindelijk aantal gespeelde wedstrijden ligt dus hoger.

Ook was Wop 10 jaar (1971-1981) trainer bij SVM, dit elk jaar van hetzelfde elftal.
Feiten: 10x kampioen, 1x in de hoofdklasse, verder in de1ste klasse.
Daarmee kun je wel stellen dat hijtot op heden ėėn van de succesvolste trainers van SVM is.

Ook heeft hij als scheidsrechter veel wedstrijden gefloten.

Voor al zijn goede werk werd Wop in 1981 benoemd tot erelid van SVM.

Dit bericht (zie rouwkaart) ter kennisgeving mag voor een ieder die wil als uitnodiging beschouwd worden.

Lees meer over:
erelid