SVM staat met lege handen in Rouveen

SC Rouveen 1

13 april 2024 14:30

D. Dorgelo

Sportpark Rouveen
Korte Kerkweg 22
7954GC
ROUVEEN

SVM staat met lege handen in Rouveen.

SVM Marknesse heeft gisteren geen punten mee kunnen nemen uit Rouveen. Na een goede wedstrijd van SVM zijde waren twee momenten beslissend voor de thuisploeg om de overwinning te kunnen vieren. Bij SVM waren een tweetal spelers niet beschikbaar en Jasper Corjanus stond ook nog aan de kant vanwege een langdurige blessure. Hij is wel weer in training om te proberen de laatste wedstrijden weer speelklaar te zijn. Gelukkig kon SVM beschikken over de JO19 spelers Gijs Meijer, Sem Baaten en Jochem Hoekendijk.

SVM werd door trainer Patrick Speetjens tijdens de wedstrijdbespreking klaargestoomd voor deze wedstrijd en de jongens wisten wat er moest gebeuren en waar op gelet moest worden bij het spel van de thuisploeg. In de eerste fase van de wedstrijd was het nog wat zoeken voor beide teams. Rouveen had meer balbezit en zocht naar de openingen achter de achterhoede van SVM en SVM leverde veel strijd in deze wedstrijd. Tekenend was het wel dat na 25 minuten spel het eerste schot op goal gelost werd door Rouveen, maar de bal ging naast de goal van keeper Haagsma. Kort hierna ook het eerste gevaar van SVM. Thom Westerveen kon op rechts Robbin Schuurman bereiken maar diens voorzet werd door Chris Berndsen ook naast geschoten.

SVM zat goed in de wedstrijd en dat leverde ook een aantal kleine kansen op zonder resultaat. Kort voor rust had SVM nog een snelle uitbraak via Chris Berndsen en Thom Westerveen. Beiden stormden naar de goal van Rouveen toe maar het schot van Thom kwam in de handen van de keeper terecht. De laatste mogelijkheid in deze eerste helft was voor Rouveen. Een voorzet vanaf de linkerkant kwam op rechts bij een speler van Rouveen terecht en zijn gevaarlijke inzet kon door keeper Christiaan Haagsma met de vingertoppen worden gekeerd en door Mark de Jong tot hoekschop worden verwerkt welke niets opleverde. Zodoende een brilstand bij rust.

Trainer Speetjens gaf de jongens in de rust mee dat het spel goed was, veel inzet werd getoond die de laatste wedstrijden nog weleens ontbrak, en te proberen om de tweede helft zo door te gaan. Helaas liep dit wat anders. Na rust had SVM nog een aantal momenten om de score te openen. Een vrije trap kwam bij Robbin Schuurman terecht en zijn voorzet werd door Thom Westerveen over gekopt. Nauwelijks twee minuten later stichtte SVM weer gevaar. De ijverige Thom Westerveen verlengde een voorzet op Sam van Bentem, maar ook zijn schot belandde in de handen van de keeper.

Uit het niets kwam Rouveen kort hierna op voorsprong. Een hoekschop kon door SVM niet goed worden verwerkt en plots stonden er twee spelers vrij voor keeper Christiaan Haagsma en was het voor Milan Smit een koud kunstje om de bal achter de liggende keeper Haagsma te schieten en Rouveen op een 1-0 voorsprong te zetten. Een domper voor SVM die tot dat moment nauwelijks kansen weggaf. Dit moest wel even verwerkt worden door de Marknessenaren. Strijd bleef er genoeg maar de voorwaartsen konden nauwelijks meer bereikt worden en voorin werd ook geregeld onnodig balverlies geleden.

Voor SVM was het ook zaak om in de wedstrijd te blijven. In de 66e minuut weer een gevaarlijk moment voor de goal van SVM. Na weer een hoekschop werd de ingeschoten bal na de rebound op de lat gekopt en hier kwam SVM goed weg. De drie eerder genoemde JO19 spelers kwamen na 70 minuten in het veld en hadden een belangrijk aandeel in misschien wel de mooiste aanval van deze middag aan SVM zijde. Gijs Meijer gaf de bal mee aan de op snelheid liggende Sem Baaten en zijn voorzet werd net gemist door zowel Chris Berndsen als Jochem Hoekendijk. Jochem stond er waarschijnlijk beter voor, alleen de voorzet werd net aangeraakt door Chris Berndsen waardoor hij niet meer bij de bal kon komen. Jammer want dit was een grote kans op de gelijkmaker.

Twee minuten na deze kans was de wedstrijd gespeeld en kwam Rouveen op een 2-0 voorsprong. Weer leek er niet veel aan de hand, maar Mark Schra ontving op 20 meter van de goal de bal en legde aan voor een schot dat Christiaan Haagsma te machtig was. Twee goals tegen krijgen, terwijl er geen kans weggegeven werd, is frustrerend maar het overkwam SVM wel. Na deze goal was de pijp leeg bij SVM. Er was veel strijd geleverd en het was niet meer bij machte om het Rouveen nog lastig te maken en terug te komen in de wedstrijd. Rouveen probeerde het nog wel met een aantal schoten van afstand, maar deze werden gekeerd door Christiaan Haagsma. Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Daniel Dorgelo uit Emmen moest SVM weer terug naar de polder met een nederlaag. Komende zaterdag 20 april wordt de thuiswedstrijd tegen FC Meppel gespeeld op de Punt, aanvang 14.30 uur. Dit team staat hoog op de ranglijst en strijdt nog mee om het kampioenschap. Zaak voor SVM om deze wedstrijd ook weer strijdbaar te zijn.