De Weide is SVM de baas

7908HB
HOOGEVEEN

De Weide is SVM de baas.

De eerste uitwedstrijd van dit seizoen te Hoogeveen is voor SVM verloren gegaan. Een vroege goal na ruim een kwartier spelen, bleek het enige doelpunt te zijn van deze wedstrijd. Hierdoor keerde SVM zonder punten huiswaarts. Het was voor trainer Patrick Speetjens weer puzzelen om genoeg spelers beschikbaar te hebben door de vele blessures en door ziekte moest Bart Bakker ook afzeggen. Helaas kwamen er in de wedstrijd tegen De Weide weer nieuwe blessures bij, waardoor de spoeling wel heel erg dun wordt. Gelukkig zijn er een aantal jongens met de training begonnen en zijn ze weer snel beschikbaar zodat het makkelijker wordt om keuzes te maken en ook het 2e team te voorzien van spelers.

Het spel van De Weide was al snel duidelijk. De lange bal werd veelvuldig gehanteerd om zo de gevaarlijke voorwaartsen aan het werk te krijgen. Bij een van de eerste ballen voorwaarts werd de linksvoor van De Weide bereikt, maar door een faire ingreep van Jasper Cornajus kwam hij zodanig terecht dat hij op zijn schouder viel en naar later bleek, een breuk in zijn sleutelbeen te hebben opgelopen. Een snelle wissel bij de thuisploeg was het gevolg. Het was wat aftasten in het begin en SVM had het lastig. Het spel werd gemaakt door De Weide, waardoor SVM geregeld achter de feiten aanliep. Er werden ook weinig kansen gecreëerd en goede aanvallen via de vleugels waren schaars. Dit lukte bij De Weide wel, waardoor het meeste gevaar voor de goal van keeper Christiaan Haagsma plaatsvond. Het eerst schot op goal was nog wel van SVM, maar de inzet van Thom Westerveen was te zacht om de keeper te verrassen. Kort hierna kwam De Weide op een 1-0 voorsprong. Bij een snelle counter over links, waarbij Robbin Schuurman werd uitgespeeld kwam de scherpe voorzet precies bij spits Mitchell Luchtenberg en deze kon zijn voet tegen de bal krijgen waardoor deze buiten bereik van keeper Christiaan Haagsma in de goal belandde.

SVM kreeg het hierna lastig. Spelers konden elkaar niet goed bereiken, waardoor de achterhoede van De Weide het niet lastig had, spelers van de thuisploeg kregen te veel ruimte om de bal aan te nemen en duels werden uit de weg gegaan. Tot overmaat van ramp viel Richard de Boer ook nog geblesseerd uit met een dikke enkel en moest zich laten vervangen door Nick v/d Velde. Na ruim een half uur kwam er een mogelijkheid voor Martin Peters maar zijn schot werd na een mooie aanval geblokt door de verdediging van De Weide. Net voor rust nog twee gevaarlijke momenten voor de goal van SVM maar een voorzet van zowel links als rechts gingen voor de goal langs zonder dat deze werd aangeraakt. In de extra tijd dan eindelijk het eerste schot van SVM op de goal van De Weide. Nick van der Velde ziet Martin Peters diepgaan, maar zijn schot wordt gekeerd door de keeper ten koste van een hoekschop welke niets oplevert.

In de rust moet trainer Speetjens zijn mannen op scherp zien te krijgen door de gemaakte afspraken na te komen en de strijd aan te gaan om een goed resultaat neer te zetten. De eerste minuten na rust geeft SVM dan ook gas en zoekt het de aanval. Een vrije bal van Jasper Corjanus komt in de doelmond op het hoofd van Jorn Strijk. Deze kopt goed terug naar de vrijstaande Mark de Jong, maar diens kopbal gaat over de goal. In de tegenstoot moet keeper Christiaan Haagsma handelend optreden door een inzet met zijn voet te keren. Hierna gebeurt er voor beide doelen niet veel. Er is weinig dreiging, de thuisploeg koestert zijn voorsprong en SVM wil wel maar wordt niet echt gevaarlijk. Ook Olivier Schwaab moet zich met een blessure laten vervangen en daardoor komt Josse v/d Berg binnen de lijnen. Verdediger Mark de Jong wordt mee naar voren gestuurd om het tij nog te doen keren en achterin wordt nu 1 op 1 gespeeld. Sam van Benthem krijgt ook nog een mogelijkheid. Hij weet zichzelf vrij te spelen, maar zijn schot gaat ver naast en over de goal.

De thuisploeg krijgt nog een grote kans om de wedstrijd te beslissen. Een voorzet van rechts wordt door de geheel vrijstaande spits Mitchell Luchtenberg van dichtbij in de handen van keeper Haagsma geschoten. SVM blijft de aanval zoeken, maar moet oppassen voor de tegenstoten van De Weide. SVM krijgt nog een vrije trap op ruim 30 meter van de goal maar deze wordt door aanvoerder Jorn Strijk overgeschoten. Kort voor tijd weet De Weide dan toch nog te scoren, maar hierbij staat een speler buitenspel waardoor de treffer wordt afgekeurd. In blessuretijd probeert Nick v/d Velde met een afstandsschot nog een punt veilig te stellen, maar helaas voor SVM wordt zijn inzet door de keeper gered. SVM probeert het nog wel maar de tijd is te kort om er nog een beter resultaat uit te krijgen.

Na het eindsignaal van scheidsrechter Zander Pouls uit Dedemsvaart moet SVM een nederlaag accepteren. De tweede helft was hoopvol. Er werd strijd geleverd en duels werden gewonnen zonder tot echt grote kansen te komen. Dit moet vertrouwen geven voor de aankomende week om toe te werken naar het volgende duel wanneer de polderbewoners weer een uitwedstrijd gaan spelen in Koekange tegen Vitesse ’63. Aanvang van deze wedstrijd is 14.30 uur.