Geen goals bij SVM-FC Ommen.

F.C. Ommen 1

3e klasse D

16 maart 2024 14:30

P. Dobma

De wedstrijd tussen SVM en FC Ommen heeft geen winnaar opgeleverd. In een matig duel, waarin voor rust nog wel wat gebeurde en na rust weinig te genieten viel voor de toeschouwers schreven beide ploegen een punt bij aan hun totaal waar niets mee werd opgeschoten. Zodoende blijft FC Ommen boven SVM staan en moet de ploeg uit Marknesse oppassen dat het niet op een promotie-degradatie wedstrijd terechtkomt.

De goede bedoelingen van SVM waren duidelijk, maar de ploeg uit Ommen en het eigen spel lieten het niet toe dat het een gemakkelijk middag zou worden. In de tweede minuut van de wedstrijd zat de bal volgens velen al achter de doellijn van SVM. Na een corner werd de bal wel of niet achter de lijn gewerkt en vervolgens door de verdediging van SVM gekeerd en weggeschoten. De spelers van Ommen waren al aan het juichen en de assistent van SVM gaf ook aan dat het een doelpunt was, alleen de leidsman van deze middag nam het signaal niet over en liet doorspelen. Een gelukje voor SVM en kort hierop had de ploeg zelf ook al kunnen scoren. Chris Berndsen werd op snelheid liggend aangespeeld en alleen voor de keeper schoot hij de bal tegen hem aan, waardoor deze grote kans niet werd verzilverd. Beide ploegen zoeken regelmatig de aanval en bij FC Ommen wordt vaak de lange bal gespeeld om de voorwaartsen aan het werk te zetten zodat SVM waakzaam moet blijven. Zelf krijgt het enkele mogelijkheden om de score te openen. Na een combinatie tussen Yoeri van Eerde en Sam van Bentem geeft laatstgenoemde voor. Thom Westerveen krijgt zijn hoofd tegen de bal maar deze gaat over de goal. Ook de volgende kans heeft niet het gewenste resultaat. Richard de Boer zet Sam van Bentem op links weer aan het werk en zijn goede en harde voorzet wordt door 2 spelers van SVM net gemist. Na een misverstand tussen de keeper en een verdediger van Ommen komt de bal niet bij Sam van Bentem, waardoor het spel verder gaat. SVM krijgt nu mogelijkheden en heeft de beste fase uit de wedstrijd. Een hoekschop van Yoeri van Eerde wordt ingekopt door Jorn Strijk, maar de bal wordt voor de lijn weggekopt. Het meeste gevaar van SVM komt ook uit de volgende hoekschoppen waarbij de bal tot 2x toe door Jorn Strijk wordt terug gekopt, maar de voorwaartsen van SVM zijn niet alert genoeg om de bal tegen de touwen te werken. In het laatste kwartier voor rust krijgt FC Ommen weer wat meer grip op de wedstrijd en wordt het voor SVM weer tegenhouden.

In de rust geeft trainer Patrick Speetjens aan waar de ruimte op het veld ligt en daar ook gebruik van te maken. Maar in de tweede helft wil het bij beide ploegen niet erg vlotten en komen de achterhoedes van beide ploegen nauwelijks in gevaar. Daarom niet verwonderlijk dat de beste spelers van deze middag in de verdediging staan van beide teams. FC Ommen probeert vaak de bal achter de verdediging van SVM te leggen, maar keeper Christiaan Haagsma komt meerdere malen goed zijn doel uit om de bal te onderscheppen of weg te werken. Ook SVM gaat de lange bal spelen, maar komt nauwelijks gevaarlijk voor de goal van FC Ommen. De hoogtepunten van deze tweede helft komen van de uitploeg. Bij een gevaarlijke aanval van FC Ommen wordt de bal in het zijnet geschoten en 10 minuten voor tijd komt de grootste kans voor de Ommenaren. Een hoge voorzet wordt door keeper Christiaan Haagsma half verwerkt en de bal komt kort voor de goal bij een speler van FC Ommen terecht. Zijn inzet wordt op de lijn gekeerd door Jorn Strijk ten koste van een corner en hier komt SVM goed weg.

De laatste 10 minuten wordt de lange Mark de Jong van achteruit in de spits geposteerd om nog voor gevaar te zorgen. SVM krijgt nog wel weer een aantal corners en de ballen worden veelvuldig in de doelmond gepompt maar zijn een prooi voor de verdedigers van FC Ommen. Ook achterin bij SVM moet men bij de les blijven, want een aantal voorzetten en een vrije trap komen voor de goal van SVM, maar ook de verdedigers van de Marknessenaren komen als overwinnaar uit de strijd. Na vijf minuten blessuretijd vindt scheidsrechter Dobma uit Assen het genoeg en fluit voor de laatste maal. De wil bij beide ploegen was er zeker, maar doordat beide verdedigingen weinig toelieten waren de kansen en mogelijkheden deze middag schaars.

Zaterdag 23 maart gaat SVM op bezoek bij DESZ Zwartsluis waar op sportpark Cingellanden om 14.45 wordt afgetrapt.