F.C. Ommen - SVM in evenwicht

Sportlaan 2
7732AB
OMMEN

FC Ommen-SVM in evenwicht.

SVM heeft afgelopen zaterdag een punt meegenomen uit Ommen. De trotse koploper verloor hierdoor zijn eerste punten van het seizoen. Na een lastig begin, waarbij de thuisploeg de overhand had, kwam SVM in de tweede helft beter voor de dag en kon men tevreden zijn met een gelijkspel. Na een tweetal vrije zaterdagen hadden de geblesseerde spelers de tijd om terug te komen bij de selectie en zodoende konden SVM en trainer Patrick Speetjens voor het eerst dit seizoen met een bijna voltallige groep aantreden.

In het begin van de wedstrijd had de thuisploeg uit Ommen de overhand. Het eerste gevaar kwam al in de eerste minuut toen de leidsman van deze middag een overtreding zag in een fair duel rand zestienmeter voor de goal van SVM. De vrije trap werd door een speler van FC Ommen overgeschoten. SVM kon zich alleen maar beperken tot verdedigen en kwam niet vaak over de middenlijn. In de 12e minuut belandde een afstandsschot buiten bereik van keeper Christaan Haagsma op de paal en hier kwam SVM goed weg.

Vlak hierop de eerste mogelijkheid voor SVM. Een lange bal van Mark de Jong kwam op het hoofd van Chris Berndsen terecht maar zijn kopbal had te weinig kracht om de doelman van FC Ommen te verschalken. Na een kleine 20 minuten kwam dan toch de op dat moment verdiende voorsprong voor FC Ommen. Duur balverlies achterin bij SVM werd noodlottig. Op ruime afstand van de goal kon de geheel vrijstaande Sydney Flim worden aangespeeld en zijn schot ging onhoudbaar voor keeper Christiaan Haagsma in de goal. De thuisploeg bleef gevaarlijk en SVM mocht keeper Haagsma dankbaar zijn dat hij diverse afstandsschoten kon keren ten koste van hoekschoppen. SVM kon hier alleen een mislukt schot van Sam van Benthem tegenover stellen maar kon nauwelijks gevaarlijk worden voor de goal

Na een half uur zag trainer Patrick Speetjens zich genoodzaakt om te wisselen en wat aanpassingen aan te brengen in het veld om ervoor te zorgen dat het weer een wedstrijd werd. Thom Westerveen werd gewisseld voor de herstelde Richard de Boer. SVM kwam nu beter voor de dag en zonder dat er in de eerste helft kansen werden gecreëerd gingen beide ploegen rusten met een kleine voorsprong voor FC Ommen.

SVM begon in de tweede helft de aanval te zoeken om te proberen snel de gelijkmaker te realiseren. Dit lukte de Marknessenaren al heel snel. Na eerst nog een tweetal kansen te hebben gemist doordat deze niet goed werden uitgespeeld, kwam een minuut later de 1-1 op het bord. Een schot van Bart Bakker werd tegen de hand van een van de verdedigers van FC Ommen aangeschoten en de scheidsrechter kon niets anders doen dan de bal op de stip te leggen. Aanvoerder Jorn Strijk plaatste zich achter de bal en zijn schot ging binnen. Een mooie opsteker voor SVM. Na deze gelijkmaker was het wat zoeken voor SVM wat te doen. FC Ommen nam het heft in handen en weer moest keeper Christiaan Haagsma handelend optreden toen een speler van FC Ommen alleen voor hem verscheen. Bekwaam redde hij deze situatie. Maar nauwelijks een paar minuten later kwam de ploeg uit Ommen weer op voorsprong. Na onnodig balverlies op het middenveld bij SVM schakelde FC Ommen snel om en een afgemeten voorzet vanaf de linkerkant werd ingekopt door Rens van de Wolfshaar. Na deze goal ging SVM weer vol goed moed op zoek naar de gelijkmaker. Na een corner van Sam van Benthem wordt de weggewerkte bal door Youri van Eerde over de goal geschoten. Jasper Corjanus en Robbin Schuurman kwamen nog binnen de lijnen om speelminuten te maken. Schoten van Rienk Winter en Sam van Benthem belandden over de goal, maar SVM bleef het proberen. Wel moest het alert blijven op de tegenaanvallen van FC Ommen. Kansen gaf SVM niet weg, maar gevaarlijke schoten op de goal van Christiaan Haagsma kwamen er wel zonder dat dit wat opleverde.

In de 77e minuut kwam dan toch voor de tweede maal de gelijkmaker. Een lange bal van achteruit van Jorn Strijk kwam bij de op tijd weglopende Bart Bakker terecht. Zijn voorzet vanaf de linkerkant wordt bij de tweede paal binnengeschoten door Youri van Eerde. SVM ging hierna door. Na een tweede gele kaart voor de aanvoerder van FC Ommen die het veld moest verlaten, kwam er meer ruimte. Ook FC Ommen was niet tevreden met deze stand en trok ondanks een man minder nog geregeld ten aanval, waardoor de laatste tien minuten boeiend bleven. De grootste kans aan het eind van de wedstrijd was nog voor Sam van Benthem die zijn man uitspeelde.Hij zag zijn schot gekeerd worden door de doelman. Beide ploegen moesten zich tevredenstellen met een punt en SVM was hier tevreden mee. Een moeilijke eerste helft gevolgd door een goede tweede helft, waarbij twee keer een achterstand ongedaan werd gemaakt leverde toch wel tevreden gezichten op.

Zaterdag 4 november gaat SVM eindelijk weer eens een thuiswedstrijd spelen wanneer DESZ uit Zwartsluis op bezoek komt. Aanvang op De Punt zoals gebruikelijk: 14.30 uur.