SVM en Dedemsvaart weten niet te scoren

DVC Dedemsvaart 1

27 januari 2024 14:30

R. van Gelder

SVM en DVC weten niet te scoren.

De eerste wedstrijd na de gedwongen winterstop tussen SVM Marknesse en DVC Dedemsvaart is geëindigd zoals het begonnen was. In een niet al te hoogstaande wedstrijd met weinig kansen over en weer wisten beide ploegen niet te scoren en konden de teams aan het eind van de wedstrijd beide een punt toevoegen aan hun totaal.

Volgens de ranglijst zou SVM deze wedstrijd wel eens tot een goed einde kunnen brengen gezien de plaats die DVC innam, maar niets was minder waar.

De thuisploeg had het lastig en kwam niet in zijn vertrouwde spel. De gespeelde oefenwedstrijden gaven vertrouwen en de afsluitende training op donderdag liet een gretig SVM zien die klaar was voor de strijd. Maar het wilde deze middag niet lukken, mede doordat sommige spelers niet brachten wat wel verwacht werd en door de wil van DVC om deze middag niet te verliezen. Gezien het spel wat DVC op de mat legde, was het onbegrijpelijk dat de ploeg uit Dedemsvaart zo laag op de ranglijst staat.

SVM had het moeilijk en gedurende de negentig minuten had DVC iets meer aanspraak op de overwinning. In de winterstop waren een aantal spelers van buiten erbij gekomen en door het doorschuiven van JO19 spelers bij DVC liet de ploeg een goede indruk achter in Marknesse wat hoop geeft voor de toekomst. SVM moet deze wedstrijd snel vergeten en de komende week weer toewerken naar de volgende match.

Tijdens de eerste minuten liet DVC al zien wat de bedoelingen waren. Nadat eerst nog een afstandsschot over de goal van keeper Christiaan Haagsma zeilde, kreeg het kort hierna een grote kans om de score te openen. In het zestienmetergebied werd de ingebrachte bal gemist door de verdediging en vrijstaand op vijf meter voor de goal werd de inzet naast geschoten door één van de voorwaartsen van DVC en hier kwam SVM goed weg. Daarna zocht SVM meer de aanval. Sam van Bentem kreeg een mogelijkheid na een pass van Chris Berndsen maar zijn schot ging in het zijnet. De volgende mogelijkheid kwam voort uit een corner, maar de afgeslagen bal werd door Mark de Jong via een verdediger naast de goal geschoten. Gedurende het verdere verloop van de eerste helft bleef DVC wat gevaarlijker en had meer balbezit.

Wat SVM ook probeerde het kwam vaak niet aan aanvallen toe en meermaals werd snel balverlies geleden en ook de tweede bal werd vaak niet veroverd. Het enige gevaar in de eerste helft kwam van DVC die een vrije trap te nemen kreeg maar deze inzet ging naast de goal van SVM.

Trainer Patrick Speetjens probeerde in de rust zijn mannen aan te sporen om meer te laten zien in het vervolg van de wedstrijd. De tweede helft was van SVM kant ook beter maar tot grote kansen kwam men niet. En als de voorzetten van de zijkanten al voorkwamen, stond er niemand klaar om de bal af te werken en was het voor DVC makkelijk om de bal weg te werken.

Kort na rust weer een grote kans voor DVC. Na een snelle uitbraak kon één van de voorwaartsen opstomen maar zijn inzet ging naast. Het spel speelde zich grotendeels af op het middenveld en SVM moest alle zeilen bijzetten om niet op achterstand te komen. Gedurende het spel na rust zocht DVC meermalen de aanval en kwam er geregeld snel uit, zonder gevaarlijk te worden. SVM kreeg nog een kans via Sam van Bentem maar zijn schot ging hoog over de goal na een pass vanaf het middenveld.

David Eertink en Bart Bakker kwamen nog binnen de lijnen en doordat David rechtsachter ging spelen schoof Robbin Schuurman door naar rechtsvoor. Het laatste kwartier kwam het meeste gevaar dan ook van de flanken, maar de voorzetten van zowel Sam van Bentem als Robbin Schuurman konden niet goed verwerkt worden. Doordat SVM wat meer naar voren ging spelen kwam het achterin man tegen man te staan en hierdoor kreeg DVC ook nog een kans. Na een snelle uitbraak kon de inzet van de spits nog verwerkt worden tot een corner die niets opleverde. In de laatste minuut kon een voorzet van Robbin Schuurman nog net gekeerd worden waar het misschien beter was geweest om zelf te schieten. Beide ploegen wisten naar het einde toe niets meer te creëren zodat deze wedstrijd doelpuntloos bleef na het eindsignaal van scheidsrechter Robin van Gelder uit Wezep. De teleurstelling was af te lezen op de gezichten van SVM. Het zat er deze middag helaas niet in. Volgende week 3 februari gaan de Marknessenaren naar de Krim waar om 15.00 uur wordt afgetrapt tegen DKB/