SVM in tweede helft ruim langs Willemsoord

Willemsoord 1

23 april 2022 14:30

P. Maas

Opstelling

SVM heeft zaterdag de thuiswedstrijd tegen Willemsoord met 5-1 gewonnen. Daar zag het de eerste helft nog niet naar uit. SVM speelde slordig en maakte veel fouten, waardoor de rust inging met een achterstand. In de tweede helft werd dit recht gezet en vielen 5 goals zodat er weer drie punten konden worden bijgeschreven aan het totaal.

De eerste minuten had SVM al op voorsprong moeten staan. Gelijk na de aftrap speelde Jorn Strijk op links Sam van Bentem vrij en diens voorzet werd door Zowie Smit gemist en nauwelijks later was het andersom en zette Zowie Sam vrij voor de keeper, maar zijn halve inzet was een prooi voor de keeper. Wie dacht dat dit een aanzet was voor SVM om de wedstrijd al snel met een voorsprong te openen kwam bedrogen uit. Het spel van de ploeg uit Marknesse werd er niet beter op en Willemsoord had zomaar op voorsprong kunnen komen maar keeper Christiaan Haagsma hield zijn doel schoon door een inzet te keren. Dit was uitstel want twee minuten later lag de bal wel in het net. Na een ingooi achterin bij SVM werd de bal niet goed verwerkt en Ruben Simonsma kwam zomaar vrij voor de goal en maakte van dit cadeau gebruik en schoot langs keeper Haagsma de 0-1 binnen.

Hierna zette trainer Jan Venema de achterhoede iets om en ging Ivo van Vilsteren in het centrum spelen en Jorn Strijk op links om zich meer met de opbouw van achteruit te bemoeien. Sam van Bentem had SVM in de eerste helft nog op gelijke hoogte kunnen zetten, maar alleen voor de keeper van Willemsoord was deze 2 keer de winnaar. Ook Willemsoord had de voorsprong uit kunnen breiden, maar zoals vaker dit seizoen was keeper Christiaan Haagsma heel attent bij snelle uitvallen en redde hij bekwaam. Veel lukte er niet bij SVM en dankzij de keeper bleef de kleine voorsprong voor Willemsoord gehandhaafd. Alleen keeper Haagsma haalde zijn vertrouwde niveau en SVM mocht hem dankbaar zijn dat de ruststand met 0-1 inging.

In de rust werd duidelijk gemaakt door de trainer wat er werd verwacht in de tweede helft en SVM kon zichzelf oppeppen om beter voor de dag te komen en achteraf lukte dit ook. In het eerste kwartier na rust stond SVM al op voorsprong. Na goed doorgaan van Jorn Strijk gaf hij de bal op Sam van Bentem en met rechts schoot hij de 1-1 in de kruising. In de zestigste minuut een lange bal van Jorn Strijk naar voren waar de snelle Chris Berndsen achter aan ging en de bal langs de uitkomende keeper kopte zodat hij de bal in het lege doel kon schieten. Hierna kwam SVM niet meer in gevaar. Willemsoord had niet meer de kracht om er een wedstrijd van te maken en werd daardoor ook niet meer gevaarlijk.  De 3-1 kwam van Zowie Smit na een assist van Richard de Boer en SVM bleef de aanval zoeken om meer goals te maken zonder zelf echt groots te spelen.

De laatste tien minuten kon SVM de stand verder uitbreiden. Na weer een lange bal vanuit de achterhoede van SVM op Chris Berndsen kon hij vrij doorlopen naar de goal. Chris zag naast zich Zowie Smit meelopen en voor de keeper legde hij de bal opzij, zodat het voor Zowie gemakkelijk was om zijn tweede doelpunt van deze middag te maken. Het slotstuk kwam van de voeten van Jorn Strijk die na een handsbal in de zestien meter van Willemsoord een penalty mocht nemen en deze via de keeper benutte. Zo werd de 5-1 eindstand bereikt en na het eindsignaal van scheidsrechter P. Maas uit Espel waren staf en spelers opgelucht dat SVM de tweede helft kon omdraaien naar een goed resultaat, al zal het spel van de eerste 45 minuten toch wel reden tot nadenken geven en hopelijk kan SVM de volgende wedstrijd wel 90 minuten aanvaardbaar spel laten zien als het op bezoek gaat naar Oudehaske. Deze wedstrijd start zaterdag 30 april om 14.30 uur.