SVM te sterk voor Oudehaske

30 oktober 2021 14:30

J. Wenting

Opstelling

SVM heeft haar derde thuiswedstrijd van dit seizoen ook in winst weten om te zetten. Tegen het Friese Oudehaske van oud SVM trainer Koos van der Galien werd een 4-0 overwinning behaald.  Na afloop was iedereen het er over eens dat dit een verdiende zege was voor SVM. Vanaf het begin had de thuisploeg het beste van het spel en creëerde weer een handvol kansen. De ploeg van Oudehaske had een aantal afwezigen waardoor er een jonge ploeg in het veld stond.

Trainer Henri van Eerde, die de afwezige Jan Venema weer verving, hamerde er in de wedstrijdbespreking op om vanaf het begin scherp te zijn, geconcentreerd en elkaar coachend en positief aansturend en dat deed de thuisploeg ook vanaf het begin.

Na 3 minuten stond SVM al op voorsprong, een mooi begin. Er werd een overtreding gemaakt op Arjan Wolters, deze nam zelf de vrije bal en zijn voorzet werd door Chris Berndsen ingekopt. SVM bleef de aanval zoeken en de kansen en mogelijkheden kwamen er dan ook. Sam van Bentem zette Richard de Boer vrij voor de keeper, maar deze redde knap met zijn voet ten koste van een corner, welke niets opleverde. Na een ingooi van Ivo van Vilsteren op Arno van der Plas kon diens voorzet niet voor de tweede maal worden binnengekopt door Chris Berndsen.

Na een half uur dan toch de 2-0 voorsprong. Arno van der Plas veroverd de bal op het middenveld en Chris Berndsen neemt de bal over. Zijn voorzet vanaf links wordt weer binnengekopt, ditmaal door Richard de Boer. Kan Oudehaske hier iets tegenover stellen? De ploeg krijgt een tweetal corners en een vrije trap rand zestien, waar keeper Christiaan Haagsma steeds attent op reageerde, zodat er niets wordt weggegeven achterin.

SVM blijft sterker, maar de 3-0 wil nog niet binnenvallen. Arno krijgt twee mogelijkheden. Na een schot op de goal laat de keeper de bal los, Arno van der Plas is er snel bij, maar de keeper verwerkt zijn inzet nog tot corner. Ook een tweede schot van hem laat de keeper los weer ten koste van een corner.

SVM krijgt deze wedstrijd veel corners te nemen en uit een daarvan genomen door Chris Hospes kopt Ivo van Vilsteren op de paal. In blessuretijd van de eerste helft valt dan toch nog de 3-0 ruststand. De vandaag zeer ijverige Arno van der Plas zet goed door en schiet vlak voor de keeper de bal binnen.

In de rust wordt de licht geblesseerde Arjan Wolters vervangen door David Eertink die hierdoor zijn debuut maakt voor SVM in competitieverband. Zeer rustig en vaak op de juiste plaats staand doet David dit als rechtsback goed. De tweede helft geeft hetzelfde beeld, al komen er niet meer zoveel kansen. De wedstrijd lijkt al gespeeld en Oudehaske probeert het nog wel, maar weet weinig gevaar te stichten voor de goal van SVM. Sam van Bentem krijgt nog een grote kans door na een schot van Richard de Boer de rebound binnen te tikken, maar hij schiet naast.

Gelukkig voor Sam maakt hij midden tweede helft dan toch de 4-0. Een voorzet van Chris Hospes wordt eerst nog door de keeper met de hand weggetikt, maar Sam pikt de bal op, omspeelt de keeper, en schiet de bal in het lege doel.

Na 70 minuten komt dan het eerste schot van Oudehaske tussen de palen recht in de handen van Christiaan Haagsma die een rustige middag had vandaag. Trainer van Eerde brengt nog een aantal frisse spelers binnen de lijnen die ook hun minuten mogen maken. Oudehaske krijgt 10 minuten voor tijd zijn enige kans van de wedstrijd. Een strakke voorzet wordt vlak voor keeper Haagsma naast gekopt.

Net voor tijd krijgt Richard de Boer nog de kans om zijn tweede van deze middag te maken. Na een mooie pass van Bart Bakker zet hij Richard alleen voor de keeper maar hij weet het net niet te vinden. Zo eindigt deze wedstrijd in een ruime overwinning en na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Wenting uit Westerbork kan SVM terugkijken op de goede wedstrijd.

Volgende week 6 november speelt de ploeg uit Marknesse weer thuis, ditmaal tegen Heerenveense Boys.