SVM en CVVO delen de punten

CVVO 1

2 april 2022 14:30

M. Achammachi

Opstelling

In een niet al te hoogstaande wedstrijd hebben SVM en CVVO de punten gedeeld. De toeschouwers kregen een wedstrijd te zien van twee ploegen die graag wilden, maar niet tot sprankelend voetbal kwamen. Aan beide kanten waren er wel kansen maar de beide keepers hielden deze middag veel ballen tegen, zodat er na 90 minuten een 1-1 eindstand op het bord stond.

De wedstrijd begon vervelend voor SVM en vooral Arjan Wolters, want hij liep na vijf minuten al een blessure op aan de knie, waardoor hij van het veld moest worden gedragen en naar het ziekenhuis moest voor het nemen van foto’s. Hopelijk lijkt het mee te vallen, succes Arjan met het herstel. SVM was hierdoor toch wel enigszins van de kaart en moest weer in de wedstrijd komen. Het eerste half uur gebeurde er niet veel voor beide goals. De beide ploegen lieten elkaar voetballen, maar gevaarlijk werd het niet voor beide doelen. Na dit half uur spelen kwamen de eerste kansen van deze wedstrijd voor SVM. Na goed doorgaan op links van Sam van Bentem komt zijn voorzet bij Martin Peters die goed inschiet, maar de keeper van CVVO redding ziet brengen met zijn voet. En na een mindere uittrap van de keeper van de ploeg uit Lemmer onderschept Chris Berndsen de bal en dribbelt naar de zestienmeterlijn, waarna zijn schot rakelings naast gaat.

Een minuut later komt SVM dan toch op voorsprong. Sam van Bentem mag een corner nemen en deze wordt niet goed weggewerkt uit de achterhoede, zodat Chris Hospes laag over de grond de bal in de linkerhoek schiet en SVM op een 1-0 voorsprong brengt. Voor rust komen er nog een aantal kleine kansen waar SVM slordig mee om gaat en de voorsprong niet weet uit te breiden en beide ploegen gaan dus rusten met een voorsprong voor SVM.

Begin tweede helft is het weer wat aftasten van beide ploegen. De trainer van CVVO plaatst wat wissels na rust om meer grip te krijgen op het spel en de ploeg oogt ook wat actiever als de eerste helft zonder vooreerst kansen te creëren. SVM blijft attent voetballen maar komt ook niet echt in zijn favoriete spel, zodat het duel zich vaak afspeelt op het middenveld. De eerste kans in de tweede helft is voor de ploeg van Jan Venema. Na een onderschepping achterin bij SVM komt de bal bij Chris Berndsen maar zijn pass op de vrijstaande Martin Peters is niet zuiver zodat de bal voor de goal langsgaat. Nauwelijks twee minuten later komt CVVO bijna op gelijke hoogte. Een vrije trap wordt voor de goal geplaatst en deze wordt hard ingekopt, maar met een snelle reactie weet keeper Christiaan Haagsma de bal met de hand over de goal te tikken.

Trainer Jan Venema brengt met Jasper Corjanus en Arno van der Plas wat fitte spelers binnen de lijnen. Laatstgenoemde zet met een pass Chris Hospes op rechts aan het werk en zijn voorzet wordt door Chris Berndsen binnengeschoten, maar de keeper van CVVO weet de bal nog te pareren. Dezelfde Chris Berndsen weet een voorzet van Chris Hospes niet binnen te koppen, waardoor SVM zichzelf jammer genoeg niet beloond met een tweede treffer en CVVO in de wedstrijd houdt.

CVVO blijft het wel proberen en krijgt weer een grote kans. Na een voorzet vanaf links staat een speler zomaar vrij voor Christiaan Haagsma maar weer weet hij zijn doel voorlopig schoon te houden door de kopbal weer over te goal te tikken. SVM moet nu wel opletten want geregeld zijn er meerdere spelers van CVVO voorin te vinden en het eigen spel wordt ook slordiger. Er worden foutjes gemaakt bij het uitverdedigen zodat SVM steeds verder achteruit moet. Wel krijgt het weer een kans via Chris Berndsen maar zijn vizier staat deze middag niet op scherp want zijn inzet gaat naast. Twee minuten voor tijd komt dan toch het moment waar heel SVM niet op hoopt. Een speler van CVVO komt binnen het strafschopgebied tussen drie spelers van SVM in ten val en de scheidsrechter wijst naar de stip. De inzet van Lourens Visser vanaf 11 meter is te machtig voor keeper Haagsma, waardoor de stand vlak voor tijd weer in evenwicht is. In blessuretijd komt SVM bijna weer op voorsprong. Een vrije bal vanaf links van Sam van Bentem beland op het hoofd van Chris Berndsen, maar zijn kopbal wordt knap uit de hoek getikt door de keeper van CVVO.

Dit is tevens het laatste wapenfeit van deze wedstrijd en na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter M. Achammachi uit Damwoude heerst er toch wel enige teleurstelling bij SVM omdat de zekere overwinning net voor tijd uit handen wordt gegeven.

Zaterdag 9 april aanstaande is de volgende wedstrijd alweer en gaan de mannen van SVM uit Marknesse naar Easterein om daar aan te treden tegen SDS. Aanvang weer om 14.30 uur