SVM de sterkste in de polderderby

Tonego 1

12 maart 2022 14:30

H. van der Spoel

Sportpark Tonego
Sportstraat 30
8315AM
LUTTELGEEST
tel. 0527-202781

Opstelling SVM 1

SVM heeft de uitwedstrijd tegen Tonego gewonnen met 0-2. Voor aardig wat toeschouwers, en gelukkig ook uit Marknesse, speelden beide ploegen een niet al te beste wedstrijd en was het spel vaak rommelig en zullen de mensen langs de lijn er niet warm van geworden zijn wat op de grasmat te zien was. Ook waren de kansen aan beide zijden schaars, maar gelukkig voor SVM werden de punten wel meegenomen naar Marknesse. Door de uitslagen op de andere velden van de ploegen in onze klasse bleek dat SVM nu op de tweede plaats terug te vinden is en dat is een mooi resultaat halverwege de competitie en dat geeft natuurlijk veel vertrouwen voor de rest van het seizoen voor de mannen van trainer Jan Venema.

In het begin van de wedstrijd was het wat aftasten aan beide kanten. Tonego verstoorde vroeg de opbouw van SVM en de voorwaartsen werden dan ook nauwelijks gevonden. De eerste mogelijkheid kwam dan ook pas na een kwartier spelen toen de keeper van Tonego de bal verspeelde aan Richard de Boer maar zijn schot ging voorlangs en de twee vrijstaande spelers konden ook niet bereikt worden. Enkele minuten later was het dan toch raak. Een pass van Jorn Strijk kwam bij Jasper Corjanus en hij bereikte Chris Berndsen die de bal in het net liet belanden en de 0-1 liet aantekenen. Tonego probeerde hierna met wat lichte overtredingen het spel van SVM te ontregelen. Beide ploegen probeerden wel de aanval te zoeken maar het hobbelige veld liet dit niet altijd toe. Foutieve passes die niet aankwamen en veel lange ballen welke vaak een prooi waren voor de beide achterhoedes. Enkele afstandsschoten belanden in de handen van de beide keepers. Voor rust toch nog een paar mogelijkheden voor SVM. Na een dribbel van Chris Hospes vanaf de middenlijn ging zijn schot voorlangs de goal van de thuisploeg en een afstand schot van Chris Berndsen ging net naast, waardoor de rust bereikt werd met een minimale voorsprong.

In de rust bleef Arjan Wolters in de kleedkamer achter en kwam Mark Verwer in het veld op zijn vertrouwde rechtsachter positie. Hetzelfde spelbeeld was te zien als in de eerste helft. Toch kreeg SVM een kans om de voorsprong uit te breiden. Een pass vanuit het midden van Chris Berndsen werd meegegeven aan Martin Peters en hij legde de bal netjes terug op Jasper Corjanus die zijn inzet gekeerd zag door de keeper van Tonego. Na een uur spelen eindelijk de eerste kans voor Tonego. Een voorzet vanaf rechts kwam bij een geheel vrijstaande speler, maar zijn kopbal ging langs de paal. Een teken dat de achterhoede van SVM attent moest blijven.

SVM blijft hard werken om de voorsprong te behouden echter komen ze niet aan het spel toe wat ze graag willen spelen. Er doen zich ook weinig mogelijkheden voor en het spel speelt zich grotendeels af op het middenveld. Tonego is niet bij machte om het SVM lastig te maken en de wedstrijd nadert al aardig het einde. Toch komt de 0-2 nog op het bord. Na een overtreding op een speler van SVM mag Chris Hospes de vrije trap nemen en deze wordt binnengekopt door Zowie Smit. De wedstrijd is gespeeld en Chris Berndsen had zijn tweede van deze middag nog kunnen maken maar de keeper redt zijn inzet ten koste van een cornerbal welke niets oplevert. Kort hierna fluit scheidsrechter van der Spoel voor het eindsignaal en is de overwinning een feit.

Ondanks dat het spel niet was wat SVM gehoopt had te spelen kunnen ze met opgeheven hoofd het veld verlaten en de terugreis ondernemen naar Marknesse. De drie punten zijn binnen en zoals de afgelopen wedstrijden ook het geval was wordt er weer weinig weggegeven achterin en heeft keeper Christiaan Haagsma een rustige middag. En als de voorwaartsen blijven scoren kan het wel eens een mooi seizoen worden voor SVM. Zaterdag a.s. spelen de mannen van trainer Jan Venema een thuiswedstrijd tegen Oeverzwaluwen uit Koudum aanvang 14.30 uur. Hopelijk staan er dan ook weer veel supporters langs de lijn.