SVM verrast ongeslagen Sneek Wit Zwart

8608XK
SNEEK

Opstelling SVM 1

Na de gedwongen stop door de corona is SVM sterk uit de startblokken gekomen. Geheel terecht werd er ruim gewonnen van het nog ongeslagen Sneek Wit Zwart. Trainer Jan Venema had in de wedstrijdbespreking de jongens op scherp gezet en het wedstrijdplan duidelijk gemaakt en dat was aan de jongens van SVM wel besteed en de gehele wedstrijd was SVM de wat betere ploeg en kreeg ook de meeste kansen.

De bedoelingen van de ploeg uit Marknesse waren gelijk duidelijk want SVM begon de wedstrijd aanvallend en creëerde ook de meeste mogelijkheden. In de 4e minuut was het al bijna raak toen Chris Berndsen na een corner van Chris Hospes rakelings naast schoot en een paar minuten later was er een snelle uitval van achteruit. Na een pass van Mark Verwer schoot Zowie Smit op doel maar via de buitenkant van de paal ging de bal het veld weer in. Een goed begin van SVM en de thuisploeg kwam nauwelijks in hun favoriete spel. De druk van SVM blijft aanhouden Er komen nog wat kleine kansen midden 1e helft maar het net wordt nog niet gevonden. Zo schiet Bart Bakker voor de goal langs en een schot van Chris Hospes gaat over de goal.

SVM moest wel attent blijven, diverse steekpasses middendoor zetten de voorwaartsen van SWZ vrij voor keeper Christiaan Haagsma, maar deze is steeds eerder bij de bal. Na nog een schot van Chris Hospes welke naast gaat is het laatste kwartier voor rust voor SWZ. SVM moet achteruit en heeft het moeilijk. De druk wordt opgevoerd door SWZ. De ploeg uit Sneek krijgt diverse corners te nemen en deze worden gevaarlijk voor de goal van SVM gebracht. Gelukkig staat Christiaan Haagsma steeds op de juiste plek en weet zijn doel schoon te houden. SVM snakt naar de rust om weer wat op adem te komen. Na een gedwongen wissel waarbij de geblesseerde David Eertink wordt vervangen door Richard de Boer moet Christiaan Haagsma net voor rust nog eenmaal optreden. Na weer een gevaarlijke corner weet hij met een geweldige reflex de bal over de lat te tikken.

Na rust komt SVM al snel op voorsprong. Een lange bal van Richard de Boer beland in de handen van de keeper. Echter laat deze de bal op onverklaarbare wijze los (misschien gehinderd door de zon?)  en Bart Bakker reageert snel om de bal in het lege doel te schieten. Een mooie opsteker. SWZ probeert met lange ballen de voorwaartsen te bereiken, maar de verdediging van SVM staat deze middag als een huis en er is geen doorkomen aan voor de wit/zwarten uit Sneek. Na 60 minuten staat de verdiende 0-2 al op het bord. Een cornerbal van Chris Hospes wordt door Jorn Strijk net met het hoofd aangeraakt en bij de tweede paal staat de vrijstaande Mark Verwer klaar om de bal tegen de touwen te werken.

SVM blijft geconcentreerd spelen en geeft niets weg. SWZ probeert met invallers de wedstrijd nog te kantelen, maar als een van deze invallers binnen 5 seconden twee keer geel krijgt wegens commentaar op de leiding en kan vertrekken is de wedstrijd gespeeld. De vele hoge ballen die SWZ in de zestien meter van SVM gooit zijn een prooi voor keeper Christiaan Haagsma en zijn verdediging en SVM wacht rustig af om snel te counteren als de mogelijkheid er is. Bij een van deze uitvallen krijgt SVM een grote kans.  Zowie Smit gaat alleen op de keeper af en schiet de bal net naast de goal, waar een breedtepass op de mee opgekomen Chris Berndsen ook een optie was. Gelukkig maakt Zowie deze misser goed door nauwelijks vijf minuten later de 0-3 te maken. Na een onderschepping op het middenveld speelt Chris Hospes Zowie vrij voor de keeper en nu weet hij er wel raad mee.

De wedstrijd is gespeeld en trainer Venema kan nog wat wissels toepassen. Zo maken Nick van der Velde en O19 speler Robbin Schuurman hun eerste minuten in de hoofdmacht van SVM dit seizoen.

Een mooie en verdiende overwinning en na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Vellinga is de blijdschap groot bij de mannen uit Marknesse.