Doordeweekse wedstrijd levert ook winst op voor SVM Marknesse

8629RG
SCHARNEGOUTUM

Opstelling SVM 1

De doordeweekse competitiewedstrijd van SVM uit tegen Scharnegoutum heeft wederom 3 punten opgeleverd. Op het trainingsveld van de thuisploeg was SVM actief en gedreven en kwam voor de winst, welke ook gemakkelijk tot stand kwam. Deels door twee vroege goals en deels door het spel van Scharnegoutum welke niet in de wedstrijd kwam en na 90 minuten ook geen enkele uitgespeelde kans mocht noteren. Een tweetal afstandsschoten was het enige wat keeper Christiaan Haagsma te verwerken kreeg. SVM daarentegen had meerdere kansen en mogelijkheden en na ruim 90 minuten stond dan ook de verdiende 0-4 overwinning als einduitslag vast.

De wedstrijd begon ruim 30 minuten later omdat de aangewezen scheidsrechter niet kwam opdagen en naar later bleek geveld was door de corona. Gelukkig door snel handelen van een bestuurslid van Scharnegoutum werd er snel een scheidsrechter uit het naburige Sneek bereid gevonden om deze wedstrijd te leiden.

Na drie minuten spelen lag de bal al in het net achter de jonge keeper van Scharnegoutum. Op rechts werd Richard de Boer gevonden na een lange bal van Jasper Corjanus en zijn voorzet werd door Chris Berndsen binnen gewerkt. Een mooie opsteker voor de mannen uit Marknesse. De ijverige Richard de Boer werd meerdere keren vrijgespeeld op de rechterflank en een van zijn voorzetten werd door de keeper losgelaten, maar de rebound van Martin Peters vond geen goal, doordat hij tegen de keeper op schoot. De derde goede voorzet van Richard leverde wel de 0-2 op. De eerste inzet van Chris Berndsen werd nog gekeerd, maar de tweede van Martin Peters was wel raak. SVM voetbalde op dat moment heel makkelijk en liet Scharnegoutum juist niet aan voetballen toekomen. En de thuisploeg was ook niet bij machte om het SVM lastig te maken.

Martin Peters had bijna de derde goal gemaakt, maar zijn snoeiharde schot vanaf ruim 20 meter werd door de keeper over de goal getikt. Ook Zowie Smit had nog een kans door na een pass van Chris Berndsen alleen voor de keeper te verschijnen, maar zijn te zachte inzet was een prooi voor de keeper van Scharnegoutum.

In de rust zette trainer Jan Venema de spelers van SVM gelijk weer op scherp, door te waarschuwen voor de tweede helft, waarin werd verwacht dat Scharnegoutum anders zou gaan spelen en meer druk zou zetten op de achterhoede van SVM. Onbegrijpelijker wijs gebeurde dit niet en SVM bleef het beste van het spel houden. Na een lange bal vanaf het middenveld van Martin Peters werkte de snelle Chris Berndsen de bal naast de goal.

Een hele poos in de tweede helft gebeurde er niet veel. Scharnegoutum was machteloos en SVM hoefde zich niet echt druk te maken gezien de voorsprong. Na ruim zestig minuten dan toch het eerste schot van Scharnegoutum binnen de palen maar ten koste van een corner hield Christiaan Haagsma zijn doel schoon. Gelijk hierna breidde SVM zijn voorsprong uit naar 0-3. Een cornerbal van Zowie Smit werd voor de goal door de hoog opspringende Martin Peters binnengekopt.

De wedstrijd was wel gespeeld en trainer Venema bracht een aantal spelers van het tweede elftal binnen de lijnen en zo mochten Diede Sanders en Luuk Tielbeke ook hun eerste minuten maken dit seizoen in de hoofdmacht van SVM. En de nog steeds fitte keukenverkoper Jurjen Wierenga kwam ook nog binnen de lijnen en kreeg zodoende ook speeltijd. De laatste 5 minuten bleef SVM de aanval zoeken en na een voorzet van Jorn Strijk kwam de bal via Richard de Boer bij Diede Sanders en hij had zijn invalbeurt kunnen bekronen met een goal, maar de keeper was een sta in de weg. In blessuretijd dan toch nog de 0-4. Jorn Strijk mocht op ruim 30 meter van de goal een vrije trap nemen en hij zag de keeper niet helemaal goed tussen de palen staan, waardoor zijn prima schot in het doel verdween. Zo mochten er weer drie punten worden bijgeschreven aan het totaal en blijft SVM mooi meedraaien bovenin. Zaterdag de derby tegen Tonego en dan is de competitie halverwege. Hopelijk kunnen de geblesseerde spelers en de jongens welke noodgedwongen niet mogen spelen door een positieve test ook weer aansluiten, zodat de trainers Venema en van Eerde voldoende keus hebben.