SVM moet overwinning aan Be Quick '28 laten

3 december 2023 13:15

SVM moet overwinning aan Be Quick '28 laten

SVM moet overwinning aan Be Quick ’28 laten.

SVM Marknesse heeft de laatste thuiswedstrijd in dit kalanderjaar niet weten te winnen. Het moest na een mooie wedstrijd de punten en overwinning meegeven aan Be Quick ’28 uit Zwolle. Beide ploegen kregen kansen op de overwinning, maar Be Quick ging hier de tweede helft beter mee om en kon zo drie punten bijschrijven en de tweede plaats blijven behouden.

SVM begon de wedstrijd met twee wijzigingen ten opzichte van de vorige. Robbin Schuurman mocht als rechtsachter starten en Mark de Jong werd in de spits geposteerd. De eerste tien minuten ging het spel op en neer. Beide ploegen lieten gelijk hun bedoelingen zien. SVM probeerde op te bouwen en Be Quick stoorde vroeg de opbouw zodat duidelijk was dat keeper Christiaan Haagsma vaker dan gewenst de lange bal moest spelen.

Gelijk in de eerste minuut had Be Quick al kunnen scoren. De eerste de beste aanval leverde een kopbal op richting keeper Haagsma maar stompend kon hij de bal wegwerken. Hierna nam SVM de regie enigszins over en had Chris Berndsen een aantal kansen om vroeg te scoren. Eerst schoot hij een bal nog voorlangs en kort hierop kwam een ingooi van Yoeri van Eerde terecht bij Chris die vanaf de linkerkant hard op de benen van de keeper speelde.

Na dit hoopvolle begin werd Be Quick wat gevaarlijker. Een aantal afstandsschoten waren een prooi voor Christiaan Haagsma. Door het vroeg druk zetten en aanvallende spel van de Zwollenaren had SVM het lastig. De passing was ook niet altijd nauwkeurig, waardoor er nogal eens balverlies werd geleden en de achterhoede onder druk kwam te staan. Toch kwam SVM er voetballend wel vaak uit en liet het veel strijd zien. Voor rust was er voor beide ploegen nog een mogelijkheid. Eerst een grote kans voor Be Quick waarbij achterin bij SVM niet goed werd gecoacht naar elkaar, maar de ingebrachte bal werd over de goal geschoten en kort voor rust onderschepte Chris Berndsen namens SVM de bal en kon doorlopen naar de goal. Omdat hij een verdediger naast zich had lopen besloot hij om de bal af te geven aan Mark de Jong, deze zag Sam van Bentem vrijstaan, maar diens schot ging via de keeper over de goal, waardoor de ruststand werd bereikt met een 0-0 tussenstand.

Na rust begon SVM aanvallend en probeerde Be Quick vast te zetten. De eerste mogelijkheid was ook voor SVM. Een voorzet van de linkerkant van Sam van Bentem kon net niet door zowel Yoeri van Eerde als Mark de Jong worden aangeraakt. Beide spelers kwamen een teenlengte tekort. De aanval hierop van Be Quick had ook zomaar een treffer kunnen opleveren maar de voorzet werd net gemist door de voorhoede van Be Quick. Een snoeihard afstandsschot van Chris Hospes werd door de keeper van Be Quick onschadelijk gemaakt waarbij menigeen al opveerde om deze goal te vieren, maar de keeper dacht hier anders over.

Eigenlijk uit het niets kwam Be Quick dan toch op voorsprong. Bij een aanval van Be Quick wordt de pass nog aangeraakt door de verdediging van SVM waardoor de bal voor de voeten van Nick Bisselink terechtkwam en alleen voor keeper Haagsma schiet hij de bal in de uiterste hoek en zet de Zwollenaren op een 0-1 voorsprong. Een domper voor SVM maar het heeft nog genoeg tijd om de score te veranderen. Maar Be Quick is een goed voetballende ploeg die gedurende de tweede helft SVM weinig hoop geeft op een beter resultaat. Toch blijft SVM ervoor gaan en levert het veel energie en strijd in deze wedstrijd. Een vrije trap van Jorn Strijk komt recht op de keeper van Be Quick af zodat deze een prooi is voor hem.

Trainer Patrick Speetjens brengt Thom Westerveen en David Eertink nog binnen de lijnen. Een kwartier voor tijd gooit Be Quick de wedstrijd op slot door hun tweede treffer aan te laten tekenen. Op links krijgt Roy van der Stouwe de bal en zijn inzet wordt nog licht getoucheerd door een speler van SVM waardoor de bal langs iedereen gaat inclusief keeper Christiaan Haagsma. Nauwelijks een minuut later beland een inzet van Be Quick op de paal naast keeper Haagsma.

Jochem Hoekendijk wordt nog binnen de lijnen gebracht om als extra spits te fungeren en laatste man Jorn Strijk is ook veel voorin te vinden om zo nog gevaar te stichten. SVM blijft het proberen maar Be Quick krijgt het niet meer lastig en zorgt via snelle uitvallen ook nog geregeld voor gevaar mede omdat er nog maar drie verdedigers staan bij SVM. Het gevaar van SVM komt nog uit vrije trappen. De eerste wordt door Chris Hospes ingebracht, maar Jorn Strijk kan net niet bij de bal komen en een tweede vrije bal wordt door Jorn Strijk afgelegd op Jasper Corjanus maar zijn voorzet wordt door iedereen gemist waardoor de bal voorlangs gaat. De goed leidende scheidsrechter Sytse Bosscha uit Hardegarijp trekt nog een aantal extra minuten bij maar omdat beide ploegen niet meer weten te scoren gaat Be Quick huiswaarts met een 0-2 overwinning. Toch wel teleurstelling bij de thuisploeg omdat er goed werd gevoetbald en er ook kansen waren op een beter resultaat maar het zat er deze middag niet in om te scoren.

Zaterdag 9 december gaan de polderbewoners naar Dalfsen om aan te treden tegen ASC ’62. Deze ploeg staat ook hoog op de ranglijst, maar hopelijk kan SVM het deze ploeg ook lastig maken en met een mooi resultaat naar Marknesse terugkeren. Het aanvangstijdstip van deze wedstrijd is vervroegd naar 14.00 uur.