27 september 2021 20:45

Jaarvergadering SVM.

Afgelopen woensdag 22 september 2021 was er eindelijk weer een jaarvergadering. Voorzitter Wim van Diepen kon een dertigtal aanwezigen, waaronder het bestuur, welkom heten. Niet een grote opkomst voor een bloeiende vereniging. Of dat nu komt doordat er vorig jaar geen jaarvergadering kon plaatsvinden of mag het bestuur de conclusie trekken dat ze het prima doet en de leden tevreden zijn?

Nadat de agenda was vastgesteld, kwamen de bestuursleden van de verschillende commissies aan het woord. Ieder gaf een terugblik op de afgelopen twee jaar. Diverse zaken passeerden de revue.

Senioren en jeugdvoorzitter.

Zo werd de trainerswisseling bij de senioren van het eerste elftal gememoreerd. Jan Venema traint nu het eerste. In de periode 2019-2021 waren er vier senioren teams met een overtal aan spelers en twee dames teams. Vrouwen 1 speelden derde klasse, vrouwen 2 vierde klasse.

Bij de jeugd draaide het goed totdat corona spelbreker werd. Annemieke Wagenaar heeft door omstandigheden haar voorzitterschap bij de jeugd overgedragen aan Jelmar Halma die met verve haar taak voort heeft gezet.

Financiën

Als eerste kregen de sponsoren en leden een groot compliment dat ze niet zijn afgehaakt tijdens de coronaperiode. Mede door overheidssteun en steun van de KNVB is het de penningmeester gelukt om de financiën van de vereniging op peil te houden.

Facilitair

Tijdens de periode dat er geen voetbal gespeeld mocht worden, heeft facilitaire zaken niet stilgezeten. De kleedkamers zijn gemoderniseerd, het beregenen is professioneel aangepakt. Verder wordt onderzocht om het gebouw te verduurzamen door middel van een warmtepomp. Men kijkt daarbij vooral wat de terugverdientijd is en uiteraard wat de kosten zijn. Echter SVM algemeen beslist daarin. Wanneer dat gebeurt, is afhankelijk hoever men met de studie is.

Verduurzaming wil men ook toepassen op het trainingsveld door de huidige lampen te vervangen door ledverlichting. Nu de kantine weer open mag, is er een eenrichtingsverkeerroute van kracht.

Wedstrijdzaken

Er werd nog even teruggekeken op de activiteiten van 2019 en de samenwerking met Tonego. Tot 10 oktober is er gespeeld. Als er geen corona was geweest, zouden er tot september 2021 nog 442 wedstrijden gespeeld zijn.

Verder was er het verzoek om de pasfoto op de spelerspassen aan te passen. Sommigen zijn wel heel gedateerd. Dus mensen, wie de schoen past, trekt hem aan. Tot 1 november kun je dat zelf doen! Neem deze uitdaging aan.

Tijdens de afgelopen periode is er een nieuwe website gelanceerd. Die draait nu ongeveer één jaar. Uitgelegd werd waarom er voor deze website is gekozen. Ook is het mogelijk om internetaankopen via de website te doen, waardoor de clubkas wordt gespekt. Nadrukkelijk werd vermeld dat je natuurlijk eerst koopt bij eigen ondernemers/sponsoren. Maar als je toch via internet je aankopen doet, kun je door één klik extra, de club steunen. Informatie hierover is te vinden op de website onder “onze clubwinkel” (rechtsonder op de site) .

Rode draad

Het bestuur constateert dat er krapte is in het vinden van vrijwilligers. Het is vooral lastig om leiders en scheidsrechters te vinden. Bij diverse verenigingen wordt verwacht dat je wanneer je lid bent of een van de kinderen lid is, je ook inzet voor de vereniging en je door middel van bijvoorbeeld een rooster wordt ingedeeld.

Het bestuur vroeg de aanwezigen hoe ze hierover dachten. Die waren positief omdat de vereniging draait op vrijwilligers en vele handen maken licht werk. Het bestuur gaat zich hierover buigen hoe ze dit probleem gaat vorm geven.